Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag ska switcha snart!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 17:17

Inom en inte allt för avlägsen framtid ska jag switcha. Hade inte macarna varit så infernaliskt dyra hade jag switchat idag.

Välkommen. Dyrt, men väl värt varenda öre.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 17:54
Ursprungligen av Leftrustle:

Välkommen. Dyrt, men väl värt varenda öre.

Tänkte kanske kompromissa och köpa en halvgammal, halvsåsig powerbook g4, för 10 kkr eller mindre - låter det som en bra eller dålig idé?

Ursprungligen av MfAP:

Tänkte kanske kompromissa och köpa en halvgammal, halvsåsig powerbook g4, för 10 kkr eller mindre - låter det som en bra eller dålig idé?

Köp en rykande ny iBook istället för mindre än 10 kkr

  • Medlem
  • 2005-03-29 21:05

Om du behöver bärbar så slå till på en iBook, kör annars på begagnad powermac. Jag köpte en dual G4 1GHz i somras för 6500kr. Det räcker gott och väl till allt jag har kommit mig för att prova. Den ger bra utbyggnadsmöjligheter dessutom.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 21:32

Good for you!

Har minin upphört att existera? Ett GANSKA billigt Mac-alternativ, tillräckligt för vardagsbruk...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-03-29 17:37

Välkommen till 99mac! Hoppas du kommer in i värmen snart! (switchar)

Titel ändrad från "Inom en inte allt för avlägsen framtid..." till "Jag ska switcha snart"

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-29 22:01
Ursprungligen av MfAP:

Inom en inte allt för avlägsen framtid ska jag switcha. Hade inte macarna varit så infernaliskt dyra hade jag switchat idag.

Tänk dig för jä..gt noga innan. Det finns några bra saker med Mac, men det mesta är sämre, faktiskt. Ligger din tyngdpunkt på surf - switcha inte. Många som gjort det blir grymt besvikna på Mac. Många trådar tar upp detta ämne...

  • Medlem
  • 2005-03-29 22:06
Ursprungligen av Wire:

Tänk dig för jä..gt noga innan. Det finns några bra saker med Mac, men det mesta är sämre, faktiskt. Ligger din tyngdpunkt på surf - switcha inte. Många som gjort det blir grymt besvikna på Mac. Många trådar tar upp detta ämne...

Ööööhh? Försöker du vara rolig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-29 22:50
Ursprungligen av Wire:

Tänk dig för jä..gt noga innan. Det finns några bra saker med Mac, men det mesta är sämre, faktiskt. Ligger din tyngdpunkt på surf - switcha inte. Många som gjort det blir grymt besvikna på Mac. Många trådar tar upp detta ämne...

Några bra saker? Du blandar ihop det där med bättre och sämre.
Dessutom ser jag surfning som en mycket trevligare tidsfördriv på en Mac jämfört med en PC, då det både är skönare och känns aningen snabbare. IE för Mac är precis lika snabbt och kompitabelt med olika hemsidor som på en PC.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-29 22:09

Nej, den som jämfört att surfa på en PC och Mac inser ganska snart att Macen är otroligt inkompatibel med många sidor på nätet. Ett växande problem, tycker jag som Macare.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 22:23
Ursprungligen av Wire:

Nej, den som jämfört att surfa på en PC och Mac inser ganska snart att Macen är otroligt inkompatibel med många sidor på nätet. Ett växande problem, tycker jag som Macare.

Men man kan ju ladda ner MS Explorer till MacOS om man vill? (Med betoning på 'om'.)

Ursprungligen av Wire:

Nej, den som jämfört att surfa på en PC och Mac inser ganska snart att Macen är otroligt inkompatibel med många sidor på nätet. Ett växande problem, tycker jag som Macare.

har börjat att använda safari på sistone och kan konstatera att det funkar mycket bättre än vad man skulle kunna tro när man läser diskussionerna här.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-29 22:26

Tyvärr håller den läsaren inte samma klass som PC-varianten. Det är liksom två helt olika världar, så att säga.

Så använde firefox då, pallar w3c standarden galant. IE kör sin ful html, just so you know.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-29 23:06

Jag har inga problem med surfninigen, och jag älskar min mac.
Har haft min powerbook i en månad, och fattar inte varför jag inte köpt mac tidigare.

Ursprungligen av Shinzon:

Jag har inga problem med surfninigen, och jag älskar min mac.
Har haft min powerbook i en månad, och fattar inte varför jag inte köpt mac tidigare.

hara inte heller haft några direkta problem, kör dock safari. Däremot känns det lite trist om Tiger kommer nu i April, köpte nämligen min PB för en månad sedan, ungefär samtidigt som du. Annars rockar min PB! tjohoo...

1
Bevaka tråden