Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WDS mellan AP Express och 3com

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-31 19:00

Är det någon som testat detta? 3coms "OfficeConnect" ska klara WDS. Är WDS en standard så att det fungerar mellan olika tillverkare?

Om båda tillverkare kallar det WDS borde det fungera. WDS finns reglerat från IEEE. Det går i praktiken ut på att man använder fyra istället för tre adressfält i 802.11-headern genom att både From DS- och To DS-flaggan är satt. Sedan påverkar det naturligtvis en del internt i enheterna, men det har mindre med interoperabilitet att göra.

Men nej, jag har inte testat. Men båda företagen är väl ganska kända för att följa specifikationer.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 22:02

Vi har testat. Det fungerar.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 17:31

Hur då?

Ursprungligen av Schuckert:

Vi har testat. Det fungerar.

Skulle gärna vilja få det att fungera mellan min 3com och APE.

Mvh JOHAN

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 18:35
Ursprungligen av Schuckert:

Vi har testat. Det fungerar.

Hur gick det med prestandan?

Jag har testat mellan två likadana 3com-enheter (OfficeConnect AP för a/b/g), men prestandan var så usel att jag la ner projektet. Ändå körde jag WDS över a och klienter över b/g. Det blir till att dra slad mellan accesspunkterna istället...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-09-01 08:21

Gött, då ska jag nog kompletera med en 3com. Jag tycker nog att räckvidden verkar sämre på AP Express, eller vad säger ni?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 10:27
Ursprungligen av UrbanP:

Gött, då ska jag nog kompletera med en 3com. Jag tycker nog att räckvidden verkar sämre på AP Express, eller vad säger ni?

Dä stämmer, dä. Signalen avtar snabbt efter 20 meter. Jag har testat på en åker ute på landet hos farsan. Hans D-Link DSL-624 räcker 180 meter, med platsen är optimal ur signalstörningssynpunkt

1
Bevaka tråden