Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeHome-ägare sökes!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man nå DvD-spelaren via EyeHome? Väntar på att få hem en sån och på Applestore står det att movie-katalogen kan man komma åt med det står inget om huruvida man kan spela DvD-skivor direkt så att säga, utan att kopiera över dom till movie-mappen?

Kolla på elgato.com, men jag har för mig att det inte går.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-29 18:13

Nej du kan inte spela dvd skivor direkt. Den kan dock spela .vob filer, men då måste du ta bort krypteringen först.

Ursprungligen av hugg:

Nej du kan inte spela dvd skivor direkt. Den kan dock spela .vob filer, men då måste du ta bort krypteringen först.

vob, är det filformatet på DvD-film? Funkar Mac the Ripper för att göra filmerna spelbara?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-29 20:31
Ursprungligen av bruksarn:

vob, är det filformatet på DvD-film? Funkar Mac the Ripper för att göra filmerna spelbara?

Ja på båda frågorna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-29 21:14
Ursprungligen av bruksarn:

vob, är det filformatet på DvD-film? Funkar Mac the Ripper för att göra filmerna spelbara?

Funkar kanon med det programmet, gå in i mappen där VIDEO_TS mappen ligger och tryck på play så kör den igenom alla .vob filerna (brukar ju vara en .vob per gigabyte). Du måste dock koppla ljudet via den optiska utgången till ex. en reciever för att höra något ljud. Om filmen har mer än ett ljudspår (ex. engelska & svenska eller ett dolbydigital spår och ett dts) så skiftar du med tryck på den blå knappen på fjärren.

Vill du ha text/välja mellan olika texter så trycker du på gubben på fjärren.

Du måste tyvärr välja text & ev. annat ljud igen när den byter .vob fil.

Använd D-Vision 3 - Tools för att joina .vob filerna till en.
...eller
Använd ffmpeg för att göra om dem till divx!

Tackar för alla goda tips. Nu är det bara att vänta på EyeHome. En märklig grej är, tydligen kan man inte spela filmer direkt från DvD:n med EH, utan man måste kopiera filmerna till disk och gå runt ev. kopieringsskydd. Det tycker jag luktar olagligt lång väg, i alla fall i framtiden. Har jag fel eller?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-03-30 14:02
Ursprungligen av bruksarn:

Tackar för alla goda tips. Nu är det bara att vänta på EyeHome. En märklig grej är, tydligen kan man inte spela filmer direkt från DvD:n med EH, utan man måste kopiera filmerna till disk och gå runt ev. kopieringsskydd. Det tycker jag luktar olagligt lång väg, i alla fall i framtiden. Har jag fel eller?

Nejdå. Kopior för enskilt bruk får du idag framställa, och så kommer det vara även i framtiden.

1
Bevaka tråden