Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utrustning för trådlöst utomhus?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver sätta ihop en rekomendation för trådlöst nätverk i industriell miljö och jag tänker använda vindkraftverk som exempel.

Våra produkter kommunicerar över nätverk och i t.ex. vindkraftverk så kan det vara väldigt smidigt med trådlöst nätverk mellan flera olika snurror.

Jag är alltså inte ute efter vanliga konsument-prylar utan mer robusta saker som klarar lite mer och går att lita på. Vilka företag finns det som är bra på detta och kan hjälpa mig, har någon tips på lösningar som andra genomfört osv?

  • Medlem
  • 2005-03-29 10:50

Jag var klient i ett wifinät i min by på den tiden Scanova inte ville bygga ut min teteslation för adsl. Det var en ekonomisk förening som satte upp några sändare/mottagare som vi på marken kunde koppla upp oss emot. En antenn satt på ett vattentorn och en på en skorsten på en skola. Föreningen finns fortfarande och borde iaf känna till vem eller vilka man kan kontakta för att gå vidare.

www.alfavision.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-29 11:38

www.proxim.com tillverkar riktiga grejer, det är dom som numera äger Orinoco prylarna.

www.axnet.se säljer i sverige, kanske www.upgrade.se också. Om inte annat så har Upgrade massor med andra saker för utomhusbruk.

Wireless mesh

Johan,

Vi har en lösning där flera accesspunkter kommunicerar med varandra och routrar/expanderar ett nät dynamiskt, s.k "Mesh". Ett smidigt och kostnadseffektivt sätt att bygga trådlösa nät på. Noderna är IP 67 klassade och tål -20 till +50

Kontakta mig om du önskar mer information eller demonstration

Mvh
Stefan Karlsson
stefan@wisper.se
Tel: 0320-420 88
Mobil: 0707-962956

1
Bevaka tråden