Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta HD i en PB 17".

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-27 21:56

Någon av er som försökt er på detta? jag började klura lite o konstatera mest att det var en härkes massa skruvar o ta bort.. *pust*

PS: Jag har kört livet ur min PB's 80gb's disk.. :DS

Ursprungligen av NeoTech:

Någon av er som försökt er på detta? jag började klura lite o konstatera mest att det var en härkes massa skruvar o ta bort.. *pust*

PS: Jag har kört livet ur min PB's 80gb's disk.. :DS

Det är inte svårt.

Klicka här och tanka hem en manual.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-27 23:13

Fast kluring alltså.. jag har kört disken en vecka efter ja installera om den.. nu vill inte datorn boota ifrån den igen.. S.M.A.R.T i disken säger att allting är a-ok.. och diskutil samt diskwarrior hittar inga fel.. funderar på vafan det kan vara... ja kör powerbooken från en extern firewire disk så länge.. de funkar jue men e inte så mobilt..

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-03-28 09:20

Jag satte in en 100GB i min och allt går bra än så länge, om än det far ett himla pyssel. Iom du har haft den nya disken fungerande för att sedan bara lägga av efter några dagar så tror jag inte det är något fel på disken (om den var ny). Snarare så att du inte riktigt fick fast någon kontakt till 100%.

Det var två st bandkablar som man skulle trycka fast i logikkortet. Den ena var för disken. Är du säker att du tryckte till den ordentligt så den klickade fast?

1
Bevaka tråden