Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel som passar både pc+mac???

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har letat efter lite spel till min G3 B/W 450mhz (uppgraderar på fredag till G4 500mhz med processorkort), men hittar inget "jättestort" utbud. Dessutom har jag EJ classic (endast OS 10.3)... Men finns det stort utbud av spel som passar både pc och mac och då macOS 10.x alltså???

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-22 23:20

Så stort utbud är det väl inte. Men det finns ett par bra titlar.
Vad för typ av spel gillar du?

Nu är jag som sagt endast intresserad av spel som funkar till OSX, endast mac såväl som pc/mac, och jag gillar bäst rollspel & strategi... Skulle älska om det fanns något bra (gratis att spela) mmorpg som kan funka till min G4 500 (INTE runescape)!!!

Sedan så är jag också ganska kräsen, jag gillar inte rollspel där man följer en story med uppdrag hela tiden, utan gillar "frihet" i spelen, och därför var daggerfall (tro't eller ej) och morrowind (lite för bra för min prestanda kanske) favoriterna till pc... Nu har jag ju tyvärr inte min pc kvar ...

Alltså, något bra rollspel, singel multiplayer eller online (som man spelar gratis) med en ENORM rörelsefrihet som tar tiiiiiiiiid ( ) att klara och där man väljer om man vill klara spelet eller bara gå runt och "upptäcka" kartan...

DET är vad jag gillar inom rollspel...

Sedan ang. min andra "favoritgenre", strategi så har jag inte så höga krav, gärna något AOE-liknande, men felet där är vissa begränsningar som t.ex. endast 200 "soldater", vaddå... det är ju inte ens en civilisation enligt mig ( )... Skämt åsido, jag vill ha något spel som man kan sitta lääääänge med...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sammanfattning:

Visst är jag ändå otroligt kräsen ( ), men faktum är att jag inte är någon riktig "gamer", och jag tröttnar ganska fort på de flesta spelen... Speciellt rollspel som diablo II eller NWN (yuck )...

Finns det ändå något som kan passa min "usla" smak fastän jag nog skulle bli utkastad från spelbutiken med dessa "förfrågningar" ???

Warcraft 3 är buskul. Vet inte hur bra de funkar på den datorn däremot...

rullar

Warcraft 3 har minimum G3/G4 400 står det på kartongen.

aspyr har släppt flera tittlar som passar båda plattformarna men vet inte system kraven på dom.

Du kan kolla in spelen och systemkraven på www.aspyr.com

Bästa spelet ever, fungerar både på mac pc.

http://www.openttd.org/

Klassiker som Starcraft/Broodwar finns fortfarande i handeln om man gillar den typen av spel.

Tänkte bara påpeka att Wolfenstein - Enemy Territory finns till både Mac och PC och man kan spela med varann

Sen att spelet är GRATIS gör ju heller ingenting

ET är ju ett FPS spel som är objektbaserad för dom som inte känner till det.

Länk: http://www.planetwolfenstein.com/files/files.shtml

Skål!
SteelRat

1
Bevaka tråden