Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Community designat på Mac!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Tänkte bara meddela att vi för en vecka sen släppte nya versionen av musikcommunityn Jamma som jag designat och html-kodat helt på Mac (programmeraren sitter dock på Windows o kodar, men det är ju inget som syns utåt ;)! Ganska onödigt vetande kanske, men den ser bäst ut på Mac i a fall, speciellt i Safari som har stöd för den lilla detaljen text-shadow i CSS3!

Den som vill kan ju kolla in den och kanske regga sig och utöka Macanvändarantalet på vår sajt!
http://www.jamma.se

Once you go Mac you never go back!

Senast redigerat 2005-03-22 10:21
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-22 10:16

Snyggt jobb!
Förstår att du vill visa upp det!

Riktigt nice layout.....bra jobbat, fast 99musik.com är ju min hemvist.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-22 11:24

Mycket snygg sida, däremot fick Safari ett kraftfullt spel när jag skulle kolla på din profil (Gestapo-nyfiken). Info > tobiwan (*klick*)

Ursprungligen av jahve:

Mycket snygg sida, däremot fick Safari ett kraftfullt spel när jag skulle kolla på din profil (Gestapo-nyfiken). Info > tobiwan (*klick*)

Ja det e en Safaribugg på några ställen eftersom den Safari inte har fullt stöd för javascript. Har dock bett programmeraren att kolla på det.
Prova att registrera dig istället, så du verkligen får testa sidan hur den är när man är inloggad!
Tar max en minut!

Mycket bra sida, snabbt och bra gjord.
Sedan finns det guldkorn på sidan också vad det gäller musiken...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Mycket bra sida, snabbt och bra gjord.
Sedan finns det guldkorn på sidan också vad det gäller musiken...

Ja man kan hitta en massa bra och gratis musik på Jamma! Finns musik i de flesta genrer, bara att leta och lyssna!

  • Medlem
  • 2005-03-22 17:12

Jag får inte rum med hela huvudfältet i det utrymme avsett därför. jag får en vertikal scrollist och kan inte göra fältet större. Irriterande.

Mozilla i MacOS9.

  • Medlem
  • 2005-03-23 21:52
Ursprungligen av Baron:

Jag får inte rum med hela huvudfältet i det utrymme avsett därför. jag får en vertikal scrollist och kan inte göra fältet större. Irriterande.

Mozilla i MacOS9.

Funkar fint i Safari.

text-shadow

Ursprungligen av tobiwan:

Tja!
Safari som har stöd för den lilla detaljen text-shadow i CSS3!

Tänkte bara säga att "text-shadow" faktiskt kom redan i css 2.0 , men att det försvan i css 2.1 för att sedan komma tillbaka i css 3.

http://www.w3.org/TR/CSS2/text.html#text-shadow-props

1
Bevaka tråden