Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterilivslängd på Apples bluetooth mus / tangentbord

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-21 14:49

Hur länge räcker ett par vanliga / uppladningsbara / de medföljande speciallitium-batterierna i tangentbordet och musen vid normal kontorsanvändning?

Är det "värt" besväret att stänga av musen när man går på lunch?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-22 09:23

Jag har haft mitt tengentbord sedan i oktober och nu är det faktiskt nere på 1/5 i batterinivå så ett halvår kanske de räcker. Jag kör inte med uppladdningsbara batterier, så följde det med några så är det säkert de jag har använt. Stänger aldrig av tangentbordet, det går ju i någon sorts vila efter en stund.
Jag använder inte apples mus så med den vet jag inte.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 10:11

Jag tror jag har bytt batterier (vanliga alkaline) i musen två gånger på drygt tre månader och tangentbordet har jag inte behövt byta batterier i. Står på jämt och används långa arbetsdagar...

Jag bytte batterier i mitt tangentbord i morse. Andra gången sedan maj förra året. Musens byts dock runt var annan, var tredje månad.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-22 11:27

Det låter ju oerhört bra tycker jag. Jag har en trådlös Logitech-mus (ej BT) till en av mina PC'ar som jag måste byta i var 10'e dag och trodde att BT-prylar drog betydligt mycket mer ström än RF.

Då behöver jag definitivt inte känna mig orolig över att behövs byta batterier i musen var och varanan dag....

1
Bevaka tråden