Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis online äventyrsspel/RPG för Mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 10:00

Jag har sökt efter detta på forumet men har inte riktigt hittat vad jag sökt efter. Finns det något/några online gratis RPG eller äventyrsspel för Mac? För PC finns ju en hel del, bl.a. kan man hitta en del i Active Worlds.. Dessa online spel har jag försökt köra genom Virtual PC men det blir alltför långsamt, fungerar inte alls

Jag har en iBook G4, 512MB RAM. Finns det något/några bra gratisalternativ för Mac?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 11:22

Jag skulle också gärna veta om det dyker upp något sådant, men det verakr itne finnas så många nu. Hur mycket försämrar Virtual PC prestandan?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 11:34
Ursprungligen av ihks:

Jag skulle också gärna veta om det dyker upp något sådant, men det verakr itne finnas så många nu. Hur mycket försämrar Virtual PC prestandan?

För mig blir det i pincip ospelbart... Förstår inte riktigt varför dock. Genom Virtual PC så kan jag knappt röra mig i spelvärlden. Alltför långsam upp- och nedladdning.. och det har inte med min internet-uppkoppling att göra eftersom jag kör bredband. Jag har testat med både Win 98 och XP i Virtual PC, använt så mycket minne som möjligt från mina 512MB (ca. 320MB till Virtual PC). Jag kommer knappt in i online-spelen... ifall jag kommer in så tar det en så fruktansvärt långt tid för exempelvis byggnader, karaktärer att ladda... och jag kan knappt röra mig..

Just nu fann jag Planeshift, vilket finns för Mac.. hade tidigare installerat en tidigare alfa-version som inte fungerade alls.. gick inte att starta det.. Nu laddar jag ner den senaste alfaversionen och hoppas att jag ska få den att fungera... Finns det annat än Planeshift? Och hur får man planeshift att fungera?

Virtual PC är långsamt, och att försöka spela spel med det är ingen större idé om kraven är högre än MS Röj. Tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-21 12:04

det ä ringen idé att spela via VPC eftersom VPC inte använder grafikkortet på samma sätt som OSX- hade samma problem med ett 3D program - till en kunnig kille sa till mig att skaffa samma för Mac istället - men det bidde en tredje lösning...

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 18:10

Hittade Runscape; ett oerhört trevligt online äventyrsspel som är plattformsoberoende. Fungerar hur bra som helst på min iBook med grafiken ställd på högsta (kan ställa in det innan man börjar spela). www.runscape.com

Rekommenderar detta trevliga online spel

  • Medlem
  • 2005-03-22 00:44
Ursprungligen av Ramirez:

Hittade Runscape; ett oerhört trevligt online äventyrsspel som är plattformsoberoende. Fungerar hur bra som helst på min iBook med grafiken ställd på högsta (kan ställa in det innan man börjar spela). www.runscape.com

Rekommenderar detta trevliga online spel

Tack för tipset, letat efter något som jag kan leka med i väntan på WoW som aldrig kommer...
däremot skall det vara www.runescape.com alltså ett e där...

Z.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-23 12:34
Ursprungligen av Ziggy:

Tack för tipset, letat efter något som jag kan leka med i väntan på WoW som aldrig kommer...
däremot skall det vara www.runescape.com alltså ett e där...

Z.

jepp jepp du har så rätt... hur kunde jag glömma "e" två gånger i rad... www.runescape.com ska de ju va! som sagt... ni som vill ha gratis online äventyr.. gå in på www.runescape.com.. (nu var e:et med två gånger )

  • Oregistrerad
  • 2005-03-23 20:30

Är det bara jag som inte kan ladda hem Planeshift? "The page cannot be found" på Mac versionen...

1
Bevaka tråden