Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacMediaCentre

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I natt släpptes CenterStage 0.1 Alpha! det går inte att använda till mycket just nu men låt grabbarna jobba på det så kommer åtminstnde jag att köra detta på en MacMini och slänga ut DVD spelaren
Mer info och demo finns här: http://centerstageproject.com/index.php

Keep up the good work Conny S

  • Oregistrerad
  • 2005-03-18 12:01
Ursprungligen av Ekengren:

I natt släpptes CenterStage 0.1 Alpha! det går inte att använda till mycket just nu

Det kan man säga. Det krashar direkt efter uppstart.

Det lilla man ser av screenshotsen så ser det snyggt ut.

Fick inte heller se mer än en startup-bild sen kraschade det. Men visst ser det lovande ut. Jag skulle tro att man släpper Alphan publik för att skapa intresse och få fram testare.

Funkade hos mig. Coolt att scrolla horisontellt, välja filmavdelning(det enda som funkar nu), bläddra en lista, välja filmen, se den i del av fönster eller fullskärm. Vill ha nu!! Suveränt med Macmini bredvid teven och en juste fjärrkontroll.

Frågan är hur långg tid det dröjer innan detta kommer att fungera?

Jag hoppas nog faktiskt på en klok lösning från Apple, fast om de inte kommer med detta så är detta ett steg åt rätt håll men problemet är nog att det än så länge inte kan slå Microsoft media center.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-20 22:49
Ursprungligen av draags:

Frågan är hur långg tid det dröjer innan detta kommer att fungera?

Jag hoppas nog faktiskt på en klok lösning från Apple, fast om de inte kommer med detta så är detta ett steg åt rätt håll men problemet är nog att det än så länge inte kan slå Microsoft media center.

Jag håller med. Jag har sett MMC live. Det var en mycket trevlig lösning. Får Microsoft den lanserad i sverige så är svenska vardagsrum synonymt med MS. Vi macägare får hoppas på tredjepartslösningar, för jag tror inte Apple tänker satsa på något liknande det närmaste året.

/Jonas

Ursprungligen av Panaga:

Får Microsoft den lanserad i sverige så är svenska vardagsrum synonymt med MS.

Du kan handla den idag från företag som exempelvis Network technical. Den funkar i Sverige fast den är på engelska. MS har sagt att de kommer med en svensk version under hösten.

Ursprungligen av Panaga:

Jag håller med. Jag har sett MMC live. Det var en mycket trevlig lösning. Får Microsoft den lanserad i sverige så är svenska vardagsrum synonymt med MS. Vi macägare får hoppas på tredjepartslösningar, för jag tror inte Apple tänker satsa på något liknande det närmaste året.

/Jonas

Du tror inte att Apple kommer att komma med en mediacenter?

Jag tror inte att det direkt än är någon fara, däremot så bör Apple inte stå o titta på när det gäller detta.

Om Apple släpper en helhetslösning så tror jag att man faktiskt kan tänka sig detta även som inbiten MS användare om den är kompatibel med MS burkar. En ipod mediacenter pryl helt enkelt.

Jag hoppas att de kommer med något relativt snart.

Jag har en god vän som är på G att köpa ett mediasystem och jag säget att han ska lugna sig. Mest för att man hoppas att det skulle komma eller finnas något för exempelvis mac mini.

Men som läget är nu så är det lite halvdana lösningar och då -tyvärr måste jag säga är det MS som gäller.

  • Medlem
  • 2005-03-21 01:26

Funkar fint här iaf

1
Bevaka tråden