Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

? i stället för bilder

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-13 12:24

Varför får jag en fyrkantig liten blå ruta med ett frågetecken i när jag surfar på vissa sidor med safari eller Explorer??'

Även i mina mail när jag får nyhetsbrev och liknande.

Har ny ibook OS X.

HJÄÄÄÄLP !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-17 22:19
Ursprungligen av gwen:

Varför får jag en fyrkantig liten blå ruta med ett frågetecken i när jag surfar på vissa sidor med safari eller Explorer??'

Även i mina mail när jag får nyhetsbrev och liknande.

Har ny ibook OS X.

HJÄÄÄÄLP !

Allså ingen som har haft liknande ??

Ingen som vet, snälla.......

ingen som vill va söt o hjälpa till....

Det är bilden som du försöker ladda som inte kan hittas. Om du vet att bilden finns där - så vet jag inte vad som kan vara fel - eller är det kanske reklam som är spärrad av brandväggen eller annat program?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-18 03:47

I Mail hittar du en knapp i fönstret där du läser mailen där det står ladda bilderna.

De blockeras eftersom det är ett vanligt knep av spammare att ha bilder i mailen de skickar ut för att kunna kolla om de mailadresserna de flödar med skit är aktiva eller inte. När du öppnar mailet och bilderna laddas, kan man se att ett specifikt mailkonto är aktivt. Var försiktig och lycka till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-18 10:07

Är det inte såsom viga skriver och Mail är istället inställt på att ladda ner bilder automatiskt (rekommenderas ej av det skälet viga anger) men gör inte det ändå, så kan en liten rättighetsreparation med skivverktyg vara lämplig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-20 20:24

tack så mycket !

ska testa detta

mvh. gwen

  • Medlem
  • 2005-03-20 20:30

om du länkar till en sida där du får frågetecken istf bilder så kan vi se om vi ser bilderna. Gör vi det så ligger problemet på din burk. Om inte så är det säkert så att bilderna saknas.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-20 20:36

Tidigar versioner av Safari, och kanske senaste också, kunde lämna ute bilder när den hade för mycket annat att hålla reda på, t.ex. för mycket i cachen, för många adresser i historieminnet, för mycket bokmärken, etc. Man fick tömma alltihop (nästan) innan bilder började visas som vanligt.

1
Bevaka tråden