Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XBOX eller Mac Mini för emulation?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har funderat på att köpa en »moddad« XBOX för att köra retrospel på en tv samt, sekundärt, kanske se på någon skum nedladdad film då och då. Däremot är jag inte särskilt intresserad av de vanliga XBOX-spelen. Har aldrig testat en sådan moddad XBOX själv men hört att det ska fungera fint med MAME (arkad), NES, SNES, Game Boy Advance, Neo Geo, etc.

Nu slog det mig däremot att man kanske lika gärna kunde köpa en Mac Mini och koppla till tv:n?

Sett till användningsområdet, finns där några fördelar/nackdelar med en modfierad XBOX kontra en Mac Mini? Är t ex emulatorerna bättre till den ena plattformen? I övrigt har jag en PowerMac G4 som jag jobbar på (so don't worry).

Som handkontroll har jag tittat på en X-arcade. Den finns för både Mac och XBOX.

Vore nice om någon ville dela med sig av det de vet. Tack.

För att kolla utbudet går till emualtion.net där hittar du alla emulatorer som finns till mac burkar!

Ursprungligen av screwpull:

För att kolla utbudet går till emualtion.net där hittar du alla emulatorer som finns till mac burkar!

Tack för länken.

Visste att det finns en massa emulatorer för Mac men inte hur dessa står sig i konkurrensen med de som finns till XBOX. Och som kanske känner till några andra fördelar/nackdelar.

Någon som kan tala utifrån egna erfarenheter?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-04 19:32

Ett argument är ju att XBOXen är nästan hälften så dyr som Mac Mini

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-04-04 20:08

Jag kör med Xboxen som mediamaskin och den har en del fördelar mot Minin, dels priset och jag vågar nästan lova dig att emulerade spel går bättre på en xbox än på en Mini, och emulatorer finns det med all säkerhet fler av till xbox än till OS X. Laddade tex hem en DVD som hette Big Ass Emulator Disk med emulatorer och över 14000 spel till: Atari 2600, Atari 5200, Atari Lynx, Colecovision, Intellivision, Turbografx 16, Sega Genesis (Mega Drive/16-Bit), Sega Maser System, Neo Geo Pocket, NES, Super NES, WonderSwan, MSX och MSX2. Har iofs inte testat nån av dessa konsoler knappt men av bilderna på fodralet att dömma är dom minst sagt retro vill jag lova.

1
Bevaka tråden