Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni många problem med er iMac G5?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 11:03

Jag har sjäv ett antal. Datorn fick jag i torsdagen den 17 mars. Hittils har den lyckats med att producera moppeljud, få musen att leva ett eget liv oavsett usb port och underlägg ( jag har försökt att ändra inställningar men det funkar inte ) samt att hänga sig åtaliga ggr . Vad gör man åt en sådan grej? Ska man reklamera den eller stå ut med reparationer som tar en evighet?

//Wheat

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 11:05

Inga problem som helst. iMac G5 20", BT, 1,25 GB RAM här.

Vi köpte en 17" i höstas som står i receptionen. Kör FM, Hogia i classic mode och office 2004. Den har gått klockrent.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 15:23

Jag har en 17 tum med 1.25 Gb ram. Jag kör inte avancerade program alls.. typ Appleworks och iLife. Moppeljudet är ju troligen ett produktionsfel. För att lösa det andra blir det väl en omformatering för att se va som händer.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 16:14

Jag har en 20" G5:a och imorse när jag slog igång den så hade skrivbordsbilden ändrats till den ursprungliga, när man drar i ett fönster så förflyttas det ryckigt samt datorn hittar inte den inbyggda bluetoothmodulen. Har precis ringt Apples support och det ska skicka ut ett nytt midplane i veckan. Får se hur det går...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 19:09
Ursprungligen av Wheat:

Jag har sjäv ett antal. Datorn fick jag i torsdagen den 17 mars. Hittils har den lyckats med att producera moppeljud, få musen att leva ett eget liv oavsett usb port och underlägg ( jag har försökt att ändra inställningar men det funkar inte ) samt att hänga sig åtaliga ggr . Vad gör man åt en sådan grej? Ska man reklamera den eller stå ut med reparationer som tar en evighet?

//Wheat

Jag har hört att det kan hjälpa att byta plats på minnerna?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-24 18:43
Ursprungligen av Samor:

Jag har hört att det kan hjälpa att byta plats på minnerna?

Jaså? Ja varför inte, det skadar ju inte Tackar

1
Bevaka tråden