Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äpplet på baksidan av din PowerBook

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-19 11:41

Upptäckte en liten rolig grej idag.

På baksidan av PowerBooken finns det ett lysande Äpple!

Nej ärligt talat, har i provat att ställa datorn i starkt motljus? Såg idag att man då får en spegelvänd bild av just det äpplet på skärmen. Solen lyser igen och bildar ett litet fenomen som närmast kan gämföras med ett vattenmärke...

//Filip

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-19 12:17

Det beror väl på att den lysande loggan helt enkelt är en öppning i chassit, där ljuset från skärmens lysrör syns igenom. Lyser det på baksidan av skärmen så kommer ljuset igenom åt det hållet också - och syns då på skärmens framsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-19 12:26

Tejpa över det med gaffa!

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-19 12:40

jo jag tror jag fattar hur det funkar och det är ju bara läckert...

gaffa? nja skulle inte tro det

Jag hade även först uppfattningen att den kanske var en diod av något slag som gjorde denna lysande insats för att uppmärksamma omgivningen att jag hade den mest väldesignande bärbara som finns. När jag en gång hade vridit ner skärmen till helt svart vid längre webradionuppspelning så insåg jag att det förhöll sig på ett annat vis.

Det verkar vara allt viktigare såg jag på Arlanda senast med lite personlig stil. Där sågs nämligen en som hade uppgraderat sin Dell med en BMW snurra på locket istället.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-24 08:39
Ursprungligen av Örjan:

Jag hade även först uppfattningen att den kanske var en diod av något slag som gjorde denna lysande insats för att uppmärksamma omgivningen att jag hade den mest väldesignande bärbara som finns. När jag en gång hade vridit ner skärmen till helt svart vid längre webradionuppspelning så insåg jag att det förhöll sig på ett annat vis.

Det verkar vara allt viktigare såg jag på Arlanda senast med lite personlig stil. Där sågs nämligen en som hade uppgraderat sin Dell med en BMW snurra på locket istället.

Hur kul är det att åka omkring i en BMW med DELL-logga på huven?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-24 09:02

Faktiskt tycker jag att Apples kritiker har rätt i kritiken att formen ibland får gå före funktionen. Att ljus går igenom skärmen är ju erhört irriterande.

Vänligen, Ylan, som sitter vid en PB G4 400 MHz

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-25 22:22

Nåt riktigt irriterande skall ni veta är dock att ha en liten skräpbit som syns när det lyser så vackert. Precis som jag har det. Det ser ut som att det sitter ett knott på baksidan.

Någon som har kunskapen hur man kan få bort detta? Dvs öppna skärmen?

Vilken modell är det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-25 22:27
Ursprungligen av Nurell:

Vilken modell är det?

Tja... alu? Ett år gammal cirka.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-25 22:30

Gött. Tackar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-25 22:49

Det kan vara så att det är jag som är usel på att leta, men jag hittar ingen manual för just detta där...

Ursprungligen av daft:

Det kan vara så att det är jag som är usel på att leta, men jag hittar ingen manual för just detta där...

Det finns ingen manual för hur man tar bort knott, men det finns för hur man ska göra för att skruva isär vilken Mac som helst i atomer. Kolla bara efter vilken modell det handlar om, tanka hem PDF:en och ta fram skiftnyckeln.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-25 22:53

Du fick klistermärken med din dator - klistra över med ett större äpple bara.

1
Bevaka tråden