Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scroll på möss

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag köper en mus med scrollhjul som finns listad på Apple Store. Måste jag då installera något speciellt program och ställa in en massa mysko saker för att scrollen skall fungera på musen? Vet att i linux var jag tvungen att lägga in imwheel eller något sådant för att få skiten att fungera.

  • Medlem
  • 2005-03-18 23:55

Nej inget konstigt, bara att plugga i.

Ursprungligen av pawh:

Nej inget konstigt, bara att plugga i.

Kanon. Som det ska vara.

Jag tänkte köra en liten offtopic istället för att starta ännu en tråd.

Om jag köper en iPod shuffle och använder mig av iMac G5. Dyker den då upp på skärmen som en egen liten enhet utan att jag måste skriva något speciellt eller mounta på manuellt på något sätt?

Ursprungligen av LittleRascal:

Om jag köper en iPod shuffle och använder mig av iMac G5. Dyker den då upp på skärmen som en egen liten enhet utan att jag måste skriva något speciellt eller mounta på manuellt på något sätt?

Det kan du välja i iTunes. iPod shuffle kan användas för bara musik, då syns den inte. Du kan också välja att ha både musik och vanliga filer, eller enbart filer, då kommer shuffeln upp som vilken hårddisk som helst.

Ursprungligen av Olav Rust:

Det kan du välja i iTunes. iPod shuffle kan användas för bara musik, då syns den inte. Du kan också välja att ha både musik och vanliga filer, eller enbart filer, då kommer shuffeln upp som vilken hårddisk som helst.

Okej. Låter bra.

Jag är lite inställd på att mycket skulle vara manuellt med Mac OS X eftersom det baseras på BSD. Men det verkar vara en helt felaktig uppfattning. Jag minns att i FreeBSD så fick jag pilla en jäkla massa i systemfilerna för att få saker och ting att fungera som det skulle.

1
Bevaka tråden