Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag normalt sett bara använder internet, e-mail och officepaket. Räcker det då med en iMac G5 med tillägg på 512MB ram-minne?

ehhh....ja eller varför inte mac mini

Ursprungligen av 509blkl:

ehhh....ja eller varför inte mac mini

Då föredrar jag iMac... Gillar inte den där lilla lådan som man dessutom måste koppla en skärm till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-19 01:26

Ja, en iMac G5 räcker absolut.

En begagnad iMac G3 från ca 1999 skulle räcka.

Ursprungligen av Rajje:

Ja, en iMac G5 räcker absolut.

En begagnad iMac G3 från ca 1999 skulle räcka.

En iMac G3 är väl dock inte skapad för att Mac OS X skall flyta riktigt.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 10:41
Ursprungligen av Rajje:

Ja, en iMac G5 räcker absolut.

En begagnad iMac G3 från ca 1999 skulle räcka.

Om man ser det så, så borde det ju räcka med de 256 som kommer i standard!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-19 11:36
Ursprungligen av LittleRascal:

En iMac G3 är väl dock inte skapad för att Mac OS X skall flyta riktigt.

Det är inga problem alls - jag kör själv med den första slot-in-iMacen från 1999 och har fram till ganska nyligen använt den till betydligt mer krävande saker än de du beskriver att du vill kunna göra. Photoshop, InDesign, Dreamweaver, Keynote, iPhoto brukade jag bla använda ofta på den.

Se bara till att skaffa en iMac G3 med FireWire-portar - min hade inte det och det har jag verkligen saknat (det ryktas dessutom om att OS X 10.4 endast kommer att fungera på datorer med inbyggd FW).

Ursprungligen av Wheat:

Om man ser det så, så borde det ju räcka med de 256 som kommer i standard!?

Nej, faktiskt så uppstår det i princip lika många jobbiga "badbollar" - dvs datorn stannar upp ett tag för att ladda - på en ny dator med för lite minne, som på en gammal dator med för lite minne.
512 MB är alltid minimum i praktiken om man vill köra OS X.

Officepaketet tror jag dessutom är ganska minneskrävande program, eftersom tex Word i dag inte är en liten ordbehandlare, utan ett gigantiskt komplicerat bygge av alla funktioner man kan komma på och inte komma på, sammansatta i en enda röra.

1
Bevaka tråden