Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imagemaps program?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte haft Mac så länge och undrar vilket program man bäst/smidigast gör imagemaps i?
(Om man nu tvunget måste göra det för att en kund vill ha det!

Oj det var måååånga år sedan jag gjorde imagemaps... det var en fluga kan man säga...
Men om nu din kund bara MÅSTE ha det. ja du.
versiontracker.com
macupdate.com
google.se

Är mitt tips.

Det gör man väl i ImageReady?
Annars kan man göra det direkt i GoLive också, bara att lägga in en bild på ett html-dokument och välja bilden och sen i paletten väljer man "more" och så "Image map".

Ursprungligen av Stefan Swales:

Det gör man väl i ImageReady?
Annars kan man göra det direkt i GoLive också, bara att lägga in en bild på ett html-dokument och välja bilden och sen i paletten väljer man "more" och så "Image map".

Aha tack!
Har aldrig ens öppnat Golive även om man har det medföljande CS!
Har inte använt sådana där html-layoutprogram sen 90-talet!
Kodar allt för hand i BBEdit så det blir rätt gjort! Synd bara det inte finns imagemaps inbyggt i det bara, det är det enda jag saknar där.

Sed är det var så längesedan att jag inte ens visste att programmen kunde detta direkt.

Låt ImageReady fixa det du får ut koden från där. Plocka ur den kod som du behöver och klistra in den i BBedit.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Låt ImageReady fixa det du får ut koden från där. Plocka ur den kod som du behöver och klistra in den i BBedit.

Var gör man det i Imageready? Det enda jag sett där är slices, men det e väl när man gör ON/OFF-knappar. Har aldrig gillat Imageready, stör mig på att de inte kunde bakat in animeringsfunktionen i Photoshop istället så man måste öppna Imageready varje gång man ska göra en gifanimering, vilket är det enda man använder Imageready till.

Jag gillar MapSpinner.

1
Bevaka tråden