Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fyrvägskorsning motorväg i SimCity 4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-03-18 08:44

Gäller Sim City 4 (utan Rush Hour)
Hur gör man en motorvägskorsning på mac.
Låter som ett löjligt problem men jag har inte kommit på hur man gör.
Trodde att jag hittat en bra anvisning på Sim City Empire men den verkar vara för PC-folket.

Dessutom - om någon har erfarenhet av hur Rush Hour fungerar på mac kan ni väl berätta.

mvh
Refill

Kan inte SimCity, men är inte grejen med motorväg att den inte har några korsningar ?

Borde väl bli en bro av något slag isf. Sen är det väl bara att bygga av/på-ramper.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-18 13:13

Refill menar nog en klöverkorsning. Att göra det med ramper är att göra en fullösning (även om det ÄR möjligt).

Så här funkade det att göra när jag spelade Sim City på PC i alla fall:

1) Dra en lång raksträcka av den ena motorvägen (längre än man tror ska behövas), längs med "griddet".
2) Dra en lång raksträcka tvärs över denna, så den ena motorvägen bildar en bro över den andra.
3) Välj klöverkorsningen i menyn och lägg över.

Dvs som man skulle kunna tro att man ska göra. Dock var jag van vid att det vid flera tillfällen inte funkade, fast man tyckte att det borde göra det. Nivåskillnader runt om, och hus och grejer i vägen hindrade ofta så att man inte kunde bygga...

Den som söker skall (kanske) finna:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=53239

Jag har inte hunnit spela så mycket med Rush Hour än, och det var rätt länge sedan nu… Men det är ett trevligt tillägg till spelet, och även om det ökar kraven på datorn något, så tyckte jag inte det gav märkbart sämre prestanda på min 1 Ghz PowerMac.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-03-18 18:37

OK - nu ha jag fått till en motorvägskorsning. (Klöverkorsning) Planskild blir den
Problemet verkar ha varit att jag hade en vanlig väg som låg lite för nära och störde.
Man måste först har en lång rak motorväg. Minst 30 delar = $36000
Se drar man upp en ny korsande motorväg (minst 30 delar) med musen nedtryckt. Man korsar alltså över den redan befintliga och när man drar över den så blir själva korset blåfärgat.
Då är det dags att släppa musknappen. Man får då en fråga (dialogruta) om man vill bygga
en motorvägskorsning. Då är det bara att klicka JA.

Man behöver alltså inte välja motorvägskorsningsverktyget.

Tack för visat intresse - ska närmast försöka komma över 200 000 invånare.

Vill ni kolla en otroligt tjusig SimCity-stad (Olympia) kolla denna adress:
http://web.telia.com/~u19311232/home.html

Verkar vara gjord av en lr flera stockholmare (PC-killar)

vänligen
Refill

1
Bevaka tråden