Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Problem med laddning av min nya iBook!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 01:55

Behöver hjälp! Vet inte vad detta beror på. Det har hänt några gånger förut men nu när jag skulle ladda min iBook var det värre än någonsin.

Där strömsladden ska in i iBook.. jag stack in strömsladden i iBook och den uppfattade inte att den skulle ladda, den gröna skenet lyste en sekund och så slocknade den.. fick dra ur stöpslen ur väggkontakten och plugga in i iBook ett tiotal gånger innan den uppfattade att den skulle laddas.. Vad kan detta bero på? Vet någon? Det verkar som om jag måste pilla in strömsladden i iBook på ett speciellt sätt för att den ska uppfatta att den laddas.. innan strömmen går in så att säga..
Detta har hänt några gånger förut men då behövde jag inte hålla på så länge som nu..

KAn det vara att iBook kräver en urladdning av batteriet och inte mottar strömmen? jag har inte haft batteriet att urladdas en enda gång sen jag fick den i december..

Vad kan detta vara?

Please help me

Utnyttja din garanti...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-03 08:08

Reset av PMU kanske kan hjälpa?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 00:08
Ursprungligen av Pocahontas:

Utnyttja din garanti...

Slutet på detta äventyr blev lyckligt

Jag utnyttjade garantin och det visade sig vara fel på adaptern, inget fel på min iBook alltså

Fick en ny strömadapter och allt fungerar perfekt

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-17 14:32

Skönt att det inte var några "större" skador

1
Bevaka tråden