Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Testat Minins superdrive?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-17 09:56

Nån som hårdtestat sin superdrive i minin? Jag är lite nyfiken på hur den klarar alla format såsom DVD-R och DVD+R och så vidare. Sen funderar jag på detta; den bränner ju DVD-R i 4x; fungerar det att bränna media som är märkta 8x eller är man bunden till 4x?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-03-17 10:53

Det fungerar att bränna alla media rixard, hur dom än märkta med *X

Är X märkningen lägre så bränner man i den hastigheten, är den högre bränner man i maxhastighet..

Precis som en CD-r vetdu

Hur det är med -r, +r vet jag inte, men jag tror den klarar båda

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-17 11:10

Tack för det Bogg. Jo jag misstänkte att detta även borde gälla för dvd-r men jag har läst lite på apples egna diskussionsforum och där var det en kille som hade problem med 8x. Det kan dock varit något annat.

I övrigt tycker jag att dom på apples egna forum har mer problem... jag vet inte vad det kan bero på

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-17 11:50

om jag har förståt rätt så är den långsammare än combodriven vad gäller CD-bränning?

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-17 11:57
Ursprungligen av p0tatis:

om jag har förståt rätt så är den långsammare än combodriven vad gäller CD-bränning?

Det stämmer...det får man leva med

Från apples sida

ComboDrive
Direktmatad kombinationsenhet (DVD-ROM/CD-RW): läser DVD-skivor i upp till 8 x hastigheten, skriver CD-R-skivor i upp till 24 x hastigheten och CD-RW-skivor i upp till 16 x hastigheten, läser CD-RW-skivor i upp till 16 x hastigheten och CD-skivor i upp till 24 x hastigheten

SuperDrive
SuperDrive (DVD±RW/CD-RW) som tillval: skriver DVD-R-skivor i upp till 4x hastigheten, skriver DVD-RW-skivor i 2 x hastigheten, skriver DVD+R-skivor i upp till 4x hastigheten, skriver DVD+RW-skivor i upp till 2,4 x hastigheten, läser DVD-skivor i upp till 8 x hastigheten, skriver CD-R-skivor i upp till 16 x hastigheten, skriver CD-RW- skivor i upp till 8 x hastigheten, läser CD-skivor i upp till 24 x hastigheten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 12:40
Ursprungligen av rixard:

I övrigt tycker jag att dom på apples egna forum har mer problem... jag vet inte vad det kan bero på

Dom uppsøker väll Apples egna forum just för att de ha problem, inte samma "community feeling" som här

1
Bevaka tråden