Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmails webmail helt värdelös

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 08:58

Jag tvingas kolla mailen via Gmails webmail när jag sitter på jobbet. Den suger nåt fruktansvärt, måste jag säga. Om den funkar alls (ca 1 gång på 5) så tar det en evighet att komma in. Oftast får man inte upp nåt inloggningsfönster alls, den bara fastnar på att ladda sidan. Detta händer även nu, när USA borde sova och trycket vara relativt låg på servrarna. Detta händer också med alla browsertyper jag provat (IE, Eldräven, Safari).

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-03-17 09:21

Konstigt. Jag använder själv Gmail en del och har inte några som helst problem. Fungerar väldigt bra och gillar verkligen gränssnittet.

/G

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-17 09:28

Jag använder det flitigt och har gjort så i et par månader nu. Bara haft problem med att komma in 2-3 gånger och då har det löst sig inom en timma.
Kan det var eran uppkoppling på jobbet som är problemet?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 09:30

Jag upplever ofta samma problem hemma också (annan dator och uppkoppling naturligtvis). Konstigt, jag trodde fler än jag hade problem.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 09:47

Vet nån förresten hur man hindrar Gmail från att göra följande två saker:

1 Spara en kopia av alla mail jag skickar (har pop och kör med Mail)

2. Skicka en kopia på mina svar givna över webmailen, till min pop. Jag vill inte läsa vad jag skrivit tidigare under dagen, när jag kommer hem.

Ursprungligen av petsematary:

Jag upplever ofta samma problem hemma också (annan dator och uppkoppling naturligtvis). Konstigt, jag trodde fler än jag hade problem.

Det är inte bara du som har problemet. Jag råkar emellanåt ut för att det är toksegt, helt oberoende av vilken dator och uppkoppling jag sitter med.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 09:53

Lilla röda "loading"-rutan i övre, vänstra hörnet. HATA!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 10:05

Grrr!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 10:07

Whoops, blev lite fet tror jag...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-03-17 09:51

har en liknande erfarenhet på min äppelburk - inte fullt så instabilt men...

på pcn rullar det faktiskt på bättre, trots att de tycker att "OS X rocks".

Gmailnotifier - ngn?

om jag får loading-bilden (för länge) brukar jag bara trycka cmd-r så laddar sidan om och det brukar funka.
har samma "problem" med skickade mail när jag kör pop men det stör mig inte.
har inte hittat någon mer användbar webmail som gör så smarta saker på så enkla sätt. ex. kategoriseringen istf mappar.

Pop-mailen funkar utmärkt för mig. Däremot kan "Loading..." fastna med reload på sidan fixar det.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 10:53

Tur att jag kör POP normalt, då slipper jag den altogether.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-03-17 12:49

Ibland spear det för mig men det är inte ofta.

Snabbare och bättre webmail är detta lär du ju inte hitta, även om det kanske finns ett par som är lika sjyssta. Men Gmail är iaf smart, vad gäller konversationer osv.

Gmail fungerar underbart överallt där jag testat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 12:53

Jag tycker verkligen att det funkar bra. Jag har ersatt all min mail med gmail. pop-funktionen är mycket uppskattad!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 12:55

Det fungerar fint tycker jag. Dessutom är det gratis. Man kan dessutom aktivera POP så att man kan hämta eposten med ett valfritt epostprogram.

Använder g-mail dagligen, både webgränssnittet och pop3-funktionen. Har aldrig varit några problem att logga in, oavsett webläsare.

Jag kan inte köra min Gmail som pop…

Den bara vägrar att släppa in mig med rätt lösen.

- Slice -

Ursprungligen av - Slice -:

Jag kan inte köra min Gmail som pop…

Den bara vägrar att släppa in mig med rätt lösen.

- Slice -

Har du aktiverat POP3 i Gmails inställningar?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 14:37

Har kört gmail i ca åtta månader, utan att ha stött på något större problem. Med Safari har jag dock märkt att inloggningen kan behöva "reloadas" ett par gånger innan det fungerar felfritt. Har inte haft något problem i någon annan browser, oavsett plattform.

Nu kör jag gmail i Mail, arkiverar mina mail automatiskt på gmail-kontot och är toknöjd hela dagen lång

mvh
FrrH

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 14:56
Ursprungligen av - Slice -:

Jag kan inte köra min Gmail som pop…

Den bara vägrar att släppa in mig med rätt lösen.

- Slice -

Har du ändrat även i Gmails settings? Och specat rätt port i mailprogrammet? Jag hade samma problem men jag fixade det.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-20 16:41

Tycker gmail fungerar ypperligt. Några buggar i systemet får man väl räkna med iom att den fortfarande är beta. Det händer ibland att den fastnar sådär men som andra tidigare skrivit, det brukar lösa sig om man reloadar eller skriver www.gmail.com igen i adressfältet.

Någon frågade om notifier och det finns en helt okej för mac på versiontracker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-20 21:35
Ursprungligen av - Slice -:

Jag kan inte köra min Gmail som pop…
Den bara vägrar att släppa in mig med rätt lösen.

GMail kör POP med SSL. Inte alla mailklienter klarar det. Och på port 995 (tror jag). De har instruktioner för en massa olika mailklienter, kolla det. Jag hade iofs problem idag med att den klagade på "malformed request" på ett av mina GMailkonton när jag körde POP.

Jag tycker webmailen är suverän, använder bara POP för att göra backup.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-21 19:54

Använder Gmail som min primära mail. Fungerar klockrent.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-04-10 16:17

Gmail Status - en notifier för den som vill hålla gmail-kontot utanför mail...

http://homepage.mac.com/carsten.guenther/GmailStatus/

Ingen som vet ifall GmailFS kommer till X? Sist jag kollade så var det inte intressant för utvecklarna.

1
Bevaka tråden