Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Martins Asien 2005-blog

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag ska ut och åka lite igen och kommer försöka blogga ganska ofta eftersom jag fick så mycket positiv feedback efter förra årets RoadTrip-blog. Flyger till Singapore om några timmar, ska försöka komma online på planet - det ska finnas bredband ombord!

Här är min nya blog iallafall:
http://martin.bjornstrom.se/asia2005/

Förra årets blog:
http://martin.bjornstrom.se/roadtrip2004/

Ska bli roligt att följa.

Verkligen! USA bloggen var tokskoj att följa!

Sedan ska det bli skoj att se om jag känner igen något från Singapore...

Har landat nu, sitter i "cypercafe" pa YMCA hotellet dar jag bor. Ska ga pa stan och kopa telefonkort till min mobil nu.

Snack! Tillbaka i Malmö tror jag - framgår ju av tillgänglig info. YMCA ? Pfhui ! KFUM, heter det i Malmö.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-03-10 12:07

Ha ha, vilken rolig tråd med enbart inlägg av 99mac Team Members! Fast nu pajade jag ju det...

Petronas Twin Towers i högra bakgrunden!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-03-16 08:37
Ursprungligen av Björnström:

Petronas Twin Towers i högra bakgrunden!

Lackert, ska alldeles snart satta mig pa ett plan fran Tioman island till Kuala lumpur:) Tror vi aker om varandra lite..Far lasa lite mer nar jag kommer till KL med nagot snabbare uppkoppling an vad de har har pa Tioman;)

Riktigt trevlog blog Martin, ha det gött på andra sidan jorden!

Himla roliga incidenter med naturlivet därborta på ön

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-15 23:07

Mersing...roligt att du också vart där. Håller med om skalbaggarna. Ska tydligen bitas rätt rejält.

Oj, vad är oddsen? Jag tyckte det var skumt när brorsan och jag blev igenkända i Malmö, men att det finns 99macare på så långsökta ställen som den där pytte-ön tror man ju inte. Klart ni ska hooka upp och köra världens första Malaysiska Mac-pub

Ja för fan!
Mac Pub Malyasia!

På runt resor i världen är det svårt att undvika svenskar... och vi 99macare är ju några stycken numera.

Jag får rysningar när turistarbetarna i dessa länder kan svenska... jobbigt...

Fett med partaj här i Kuala Lumpur nu - ska lägga upp lite bilder senare ikväll. Det är ju F1 på Söndag så det står F1-bilar parkerade lite här och där i olika sponsorevents. Jag såg Jaques Villeneuves alldeles nyss i KLCC Petronas Towers, lite coolt.

Åt tysk Brawurst med sauerkraut och Warsteiner bier på Bierkeller också, perfekt i värmen

Bra och intressant blog, Martin.
Har faktiskt inte provat att läsa bloggar förut men nu när jag ändå var sjuk och hemma så hade jag tid att prova

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2005-03-16 23:04

Jättekul och intressant läsning, bra jobbat (som vanligt) Martin. Hoppas att du får en problemfri, givande och helt underbar liten rundtur.

Hälsningar till dig och alla trevliga människor som du stöter på under resans gång ;).

Cihan.

Tack - vad snälla ni är allihopa!

Det är ju lite utmanande att ge sig iväg helt själv, jag är van att åka minst två iallafall. Om problem uppstår är man ju inte utlämnad så att säga. Bloggen blir ju mitt sätt att kommunicera mina känslor och tankar här på plats samtidigt som jag "fäster" saker bättre i minnet eftersom jag tänker igenom och skriver ner dom i min dagbok - bloggen.

Japp. "När & Fjärran" Björnström Style är alltid välgjord och intressant *två tummar upp*

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 18:54
Ursprungligen av Björnström:

Det är ju lite utmanande att ge sig iväg helt själv, jag är van att åka minst två iallafall. Om problem uppstår är man ju inte utlämnad så att säga. Bloggen blir ju mitt sätt att kommunicera mina känslor och tankar här på plats samtidigt som jag "fäster" saker bättre i minnet eftersom jag tänker igenom och skriver ner dom i min dagbok - bloggen.

Finns alltid för- och nackdelar med att åka själv eller med sällskap - det beror lite på var man ska och vad man vill göra. Jag ska åka till Australien i oktober för att backpacka innan 30-årskrisen slår till på allvar och då åker jag själv, för att höja impulsfaktorn till max. Om jag vill göra en avstickare till Applecentret i Baulkham Hills, ja då ska jag väl få göra det utan att nån medresenär stretar emot och tycker att det är en omväg...

En blog kan faktiskt vara ett resesällskap så gott som något, ett uttalande vilket bör ses som en indirekt uppmaning till 99staben att få igång [blog.mac.se] senast den 28 oktober 2005

Trevlig blog Björnström. Även jag kommer åka ensam på min kommande backpackingresa. Första gången jag åker och jag åker ensam *spännande*.

Skaffade mig en blog genom WordPress.
http://danneman-design.com/blog/

Följer din blog med intresse

--
Daniel

Nu sitter jag på Starbucks i Petronas Towers - har precis suttit och fikat med Robban B (se ovan) i en timme. Kul att träffa 99mac:are på andra sidan jordklotet (nästan iallafall)!

Ursprungligen av Björnström:

Nu sitter jag på Starbucks i Petronas Towers - har precis suttit och fikat med Robban B (se ovan) i en timme. Kul att träffa 99mac:are på andra sidan jordklotet (nästan iallafall)!

Jätte trevligt.

Väldigt trevlig blog att läsa också, fast det vet du nog redan. Men skadar inte att säga det en gång till.

Kolla på den här filmen, visst blev kvaliteten förvånansvärt bra för att vara en vanlig liten digitalkamera?

http://martin.bjornstrom.se/asia2005/pics/0317/monorail1.avi (25MB, 30 sekunder 640x480)

Bilden blev bra, ljudet gjorde mig galen dock. Hackade två ggr i sekunden. Skumt.

Ser ut att ha en magisk resa måste jag säga.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 07:55

Ljudet hackar i VLC, dock inte i Quicktime. Det är samma sak med filmsnuttar från min digitalkamera upptäckte jag för ett tag sen...

Har uppdaterat bloggen igen, svårt med internet på vissa ställen. Träffade ett gäng survivors efter tsunamin här nere - känns ju otroligt att höra sånt "live".

http://martin.bjornstrom.se/asia2005/

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-03-26 10:03

Hmm, webservern nere? Har inte kommit åt den på ett par dar nu.

>ping -c 1 martin.bjornstrom.se
PING bigbertha.mantaray.se (195.43.255.243): 56 data bytes
64 bytes from 195.43.255.243: icmp_seq=0 ttl=55 time=20.327 ms

--- bigbertha.mantaray.se ping statistics ---
1 packets transmitted, 1 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 20.327/20.327/20.327 ms

>nmap -sS -P0 - p 80 martin.bjornstrom.se
Starting nmap 3.70 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2005-03-26 10:12 CET
Interesting ports on 195.43.255.243:
PORT STATE SERVICE
80/tcp closed http

Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 0.106 seconds

Senast redigerat 2005-03-26 10:16
  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-03-26 10:24

Nån som har sheriffens asiatiska mobilnr? Tänkte SMS:a honom om ovanstående men numret är ju på hans sida... :rolleyes:

Tillägg:
Ah, har nu förstått att det är ett känt problem med bibertha så det är bara att slappna av.

Senast redigerat 2005-03-26 11:15

Ah shit. Valdigt surt med den dar servern, hoppas att det gar att fixa under nasta vecka - permanent.

Klockan är kring midnatt när telefonen ringer i min lilla bungalow:

"Mr Bjornstrom, this is the hotel manager. We have a situation right now with a possible tsunami approaching Phi Phi Island. There has been a earthquake measuring 8.5 out of Indonesia and we might have to evacute the hotel. Please come to the lobby and bring your passport as soon as possible".

Snacka om man vaknade snabbt! Tog mig 2 minuter att packa min lilla ryggsäck och springa till lobbyn.

Allt verkar lugnt dock, den kommer att gå åt "andra hållet" och vi softar i tv-rummet med lite fika tillsammans med hotellpersonalen. Just nu cirka 40-50 gäster på hela anläggningen och 100-150 i personalen.

TT-nyheterna ringde mig nyss (pappa tipsade dom om numret) och jag berättade mest att det är lugnt här. Vilken kväll! Ska bli intressant att åka ut för att göra klart min dykutbildning imorgon bitti...

Bevaka tråden