Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Factory reset på svensk DI-614+ router?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 17:29

Är det någon som vet hur man gör en factory reset på D-Links router DI-614+?

Jag försöker få ordning på en sådan som finns på mitt arbete, men som saknar bruksanvisning. De anvisningar jag hittar hos D-Link gäller inte för den svenska versionen.

Jag har tidigare hittat instruktioner i deras bortplockade FAQ. Listan över denna FAQ finns cachad på google, men länkarna gäller ju inte längre:

http://64.233.183.104/search?q=cache:hrm4qrIYMosJ:www.dlink.se/support/sdbresults.asp+reset+site:dlink.se&hl=sv&client=safari

På 624:an finns en infälld knapp bakpå som skall hållas in i tio sekunder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 00:24

Ur handboken till D-Link 614+

Resetting the DI-614+ to Factory Default Settings

After you have tried other methods for troubleshooting your network, you may choose to Reset the DI-614+ to the factory default settings.

Remember that D-Link AirPlus products network together, out of the box, at the factory default settings.

To hard-reset the D-Link AirPlus DI-614+ to Factory Default Settings, please do the following:

• Leave the device powered on, do not disconnect the power
• Press the reset button and hold (use a paper clip)
• Keep the button pressed about 10 seconds
• Release the button

The DI-614+ will then automatically reboot itself.

I instruktionen ovan nämns "...the reset button...", vilket är det lilla hål som du finner på enhetens baksida, mellan kontakten "WAN" och kontakten där strömkabeln sitter...

...samt att du kan hämta hela handboken på min iDisk... !!

- Torkel

  • Oregistrerad
  • 2005-03-18 13:38

Tack för svaren. Jag har hittat dessa instruktioner tidigare och försökt följa dem. Problemet är att de inte gäller för den svenska varianten av DI-614+.

Som jag nämnt hittade jag tidigare en FAQ hos D-Link där det beskrevs hur jag skulle trycka på reset ett visst antal sekunder, dra ut strömmen, vänta, trycka, sätta tillbaka strömmen, trycka, vänta och vänta. Det fungerade, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg i vilken ordning och hur länge varje steg skulle utföras.

Finns det någon som har en svensk manual till DI-614+? Där borde instruktionerna till reset-sekvensen finnas...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-18 14:47

Calle,

Har du försökt att ringa D-Link support- och garantiavdelning på 0770-330035

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2005-03-18 15:28

DI-614+ reset

HejHopp,

Har en 614+ med två spröt (finns nyare modell med e pine oxo) och den resetar man med knappen på baksidan som beskrivet ovan.

Vilka problem försöker du lösa? Jag kanske kan hjälpa eftersom jag trixat en hel del med min gamla burk hemma...

/Gulan

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 10:48

Hmm.

Tack så mycket för svaren. Nu har jag lyckats göra factory-reset. Det var så enkelt som ni beskrev, men jag var tvungen att först koppla loss alla ethernet-kablar för att det skulle gå... Jag vet inte, men i alla fall jag tycker att det var lite konstigt...

Däremot undrar jag fortfarande vad det var för en reset-sekvens jag kom över, som jag försökt beskriva tidigare. Det verkar ha varit någon sorts soft-reset, eftersom alla inställningar lämnades orörda, medan själva funktionerna återställdes, vilket de inte gjorde om jag bara slog av och på strömmen.

1
Bevaka tråden