Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Markerad text bidrar till ökad fläkt ljud

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-03-15 18:35

Hallå.

har värdens jobbigaste problem..

Vi alla har lite olika beteenden när vi läser text på en dator. Själv så brukar jag markera den texten jag läser och följer med med markeringen (mus knappen fortfarande nedtryckt) mellan raderna för att hålla reda på vart jag är och vilken rad jag läser på.

Jag har upptäckt att om jag markerar en text, och håller nere mus knappen, i ca 30-60 sek så går fläkt ljudet upp på min mini. !

Om man har öppet aktivitetskontroll så ser jag att så fort jag har markerat en text, och fortfarande håller mus knappen nedtryckt så går cpu belastningen upp till 100%. Och en följd av det är att fläkten vaknar till liv.. och han är inte glad

Detta fenomen upplevs bara i firefox 1.0 (Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; sv-SE; rv:1.7.5) Gecko/20041108 Firefox/1.0)

Känt problem eller är det bara jag som har deta

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-03-15 19:52

Samma här faktiskt... men snarare 1-2 minuter

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-16 09:04

Det är för att programmet är klantigt kodat. Att busy-vänta är en dödssynd och har varit så många år nu.

Även AcrobatReader beter sig så, skillnaden mellan din och min dator är att min P4 3.x GHz låter som en dammsugare när jag håller nere musknappen i sådana program.

Mvh, d-bug

1
Bevaka tråden