Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fd PC-ägare - numera Mac mini-ägare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 23:05

Tjena
Christopher, eller Halligalli, heter jag, och är numera en Mac mini-ägare. Har vart här ett litet tag sen jag bestämde mig för att beställa min första mac, men tänkte att jag kunde skriva en liten presentation nu när jag fått den.
Har använt PC, och speciellt Windows, sen -95 då min morsa köpte våran första dator för 20 000 (kommer fortfarande ihåg det, de flesta mobiler idag har bättre prestanda än den hade ). Vart sen en till -99, som står kvar här och skräpar, till sen en sista för min del, en XP-dator år -02. Vilket sen leder en sen till det intressanta, min Mac mini -05, som jag är tillsammans med familjen, stormförtjust i. Köpte macen i Macsupport efter skolan (riktigt trevlig personal där) och eftersom skolan just ligger riktigt nära så passade jag på att visa den lite, vilken reaktion där! De flesta ville ha en direkt, de flesta pc-nissar
Nåja, vart lite längre än jag tänkte mig, ska nu försöka få över all musik och alla bilder från pc, via linux. Kombinera inte NTFS med kraschande windows och sedan ominstallation

PS, nån som vet någon affär i västerås som säljer PS/2 till USB adaptrar? gillar inte mitt gamla Logutech. DS

EDIT: Vad dum jag är, glömde skriva hur jäkla bra forum det här är, inte många bra forum som bara har sjysta medlemmar, och främst, inga medlemmar som använder en våldtagen svenska, i folkmun kallat lunarsvenska

Endast 6 år och hunnit med så mycket...Mytoman eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 23:47
Ursprungligen av xplane:

Endast 6 år och hunnit med så mycket...Mytoman eller?

Nja, var ju egentligen ett litet skämt, men Mats påminnde mig om det så jag ändrade direkt, vill ju absolut inte bli avstängd. Måste vara mer noggrann nästa gång

Välkommen, välkommen!

USB -> PS/2-adapter borde finnas på Clas Olsson, Kjell & Co. eller någon liknande butik och inte kosta mycket. Annars tror jag att jag har en härnågonstans i en låda som jag kan skicka (har absolut ingen användning för den) om du inte hittar någon.

Välkommen till den ljusa sidan.

Annars finns ju alltid Datacorner som säljer hela Dustins sortiment rakt över disk och det dom inte har hemma kan dom alltid ta hem på beställning och då slipper du betala för frakten.

mvh

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 14:44
Ursprungligen av Halligalli:

Tjena :)Nåja, vart lite längre än jag tänkte mig, ska nu försöka få över all musik och alla bilder från pc, via linux. Kombinera inte NTFS med kraschande windows och sedan ominstallation

Ett bra program som du kan använda för att föra över information mellan pc och mac är MacDrive. En extern hd och du kan få pc att förstå macens hfs+ format.

/Jonas

PS Glömde säga. Du installerar MacDrive i din pc. Köp en extern hd låda samt en IDE hd. i med IDE hd i lådan och koppla sedan med firewire eller usb. Se till att lådan klarar av usb 2.0 och 1.x..

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-03-15 17:17
Ursprungligen av Panaga:

PS Glömde säga. Du installerar MacDrive i din pc. Köp en extern hd låda samt en IDE hd. i med IDE hd i lådan och koppla sedan med firewire eller usb. Se till att lådan klarar av usb 2.0 och 1.x..

Man köper inte en med Firewire för det ändamålet, bättre o starta macen och hålla inne äpple+t (Firewire Target mode) så macen låtsas vara en FW-disk

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 19:39

Först, tackar, tackar
Datacorner får ett besök imorgon

Ursprungligen av Ricky:

Man köper inte en med Firewire för det ändamålet, bättre o starta macen och hålla inne äpple+t (Firewire Target mode) så macen låtsas vara en FW-disk

Funkar inte det bara macar emellan, eller släpper de in pc?

Ursprungligen av Halligalli:

Funkar inte det bara macar emellan, eller släpper de in pc?

Firewire Target Mode funkar bara macar emellan: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58583

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 23:55

Misstänkte det.

1
Bevaka tråden