Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur inkludera bild med inlägg?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 13:09

Jag letade i arkivet och hittade till min förvåning inget om detta. Hur lägger man in en bild direkt i inlägget så man slipper länka vidare med en URL?
Det är väl nåt [img] eller nåt man ska "omringa" bilden med, antar jag.

Klicka på knappen "Avancerat läge" så hittar du det du söker under rubriken "Bifoga filer".

eller lägga in bilden direkt i inlägget såsom Niklas beskriver.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 16:04

.suvve/perfa

Det här med direkta, understrukna länkar som en del så käckt slänger sig med, hur fixar man det? Typ att jag skriver Microsoft och ordet är en länk.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-14 16:14
Ursprungligen av petsematary:

.suvve/perfa

Det här med direkta, understrukna länkar som en del så käckt slänger sig med, hur fixar man det? Typ att jag skriver Microsoft och ordet är en länk.

Ta och låt muspekaren hovra övre ikonerna ovanför texrutan i "Avancerat läge" så kommer du på hur man gör. Jordgloben med kedjan ger en länk, för skirver du ordet som ska synas, klickar OK och sedan hela URLen inkl. http://

Ursprungligen av Danne V:

Ta och låt muspekaren hovra övre ikonerna ovanför texrutan i "Avancerat läge" så kommer du på hur man gör. Jordgloben med kedjan ger en länk, för skirver du ordet som ska synas, klickar OK och sedan hela URLen inkl. http://

Ja, det är nog egentligen en bättre metod. Ja orkar bara inte klicka på Avancerat läge, så jag skriver alltid mina länkar för hand.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-14 16:21
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

så jag skriver alltid mina länkar för hand.

Jo, det går ju bra. Annars kan man ju använda sig av datorn.
<avd. "skitskojiga" vitsar>

skriver du så här:

Daring Fireball

blir det så här: Daring Fireball

1
Bevaka tråden