Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDisk via Airport funkar inte!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon mer än jag som har Airport, Mac OS X och använder iDisk.
Den kombinationen fungerar inte, man får upp ett felmeddelande när man väljer iDisk i Finder, en liten ruta som säger att man har fel -36. Kul va?

Sen fann jag nånstans, minns inte var detta:

iDisk won´t open using AirPort?
If you access the Internet using AirPort with Network Address Translation (NAT), you might have trouble opening your iDisk after upgrading your computer to Mac OS X version 10.1.
To avoid problems, add your ISP´s Domain Name System (DNS) server addresses and search domain to your computer´s TCP/IP settings.
Open System Preferences and click Network. Choose AirPort from the Show pop-up menu and click the TCP/IP tab. Type your ISP´s DNS server IP addresses in the Domain Name Servers field and their domain name in the Search Domains field, then click Apply Now.
For example, if your ISP is EarthLink, enter these addresses:
207.217.126.81
207.217.77.82
207.217.120.83
and this search domain:
earthlink.net
Press Return between addresses if you enter more than one.
If you don´t know what values to enter, ask your ISP.

Jag provade att göra som skrevs här, men icke sa Nicke, felet kvarstår.

När jag använder det interna modemet är det ju inga problem, så varför har inte Apple fixat till detta, det fanns ju redan i 10.0 och nu har jag 10.2 och inget har hänt på denna fronten.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-07 09:39

Fungerar alldeles utmärkt för mig...

>>Micke
Om det nu fungerar alldeles utmärkt för dej, hur har du då gjort för att det skall fungera?
Har du Telia?

Tack dp!
Jag hade faktiskt glömt bort Goliath.
Så nu löste det sej!

Nej, jag har inte Telia. Jag har Bredbands Bolaget.
Inställningar Airport Bas
Airport
Ingen störningskompensation
Ingen kryptering

Internet
DHCP

Nätverk
Distribuera IP-adresser
Dela en enstaka IP-adress

Micke
Ja det var lite skillnad det. Med vanligt modem och Telia fungerar det nämnligen inte.
Men det löste sej med Golith, detta lilla fina program. Borde Apple ha fixat till!

Visste inte att det fanns någon i Sverige som använder modem...

1
Bevaka tråden