Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tipsa om era snyggaste högtalare.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 20:56

Hej!
Jag sitter och funderar på vad jag ska köpa för högtalare.
Har inte bestämt mig för om de ska vara stora/små/feta/smala.
Jag låter det vara osagt helt enket.
Det enda jag vet är att de ska vara snygga och ge mig ett bra ljud,
grannarna ska kunna klaga och priset är runt 2-3000.

Skicka gärna in en bild eller en länk! Tipsa mig

mitt älsklings ämne, först ett par såna här grymma högtalare från hifiklubben, sen köper du en förstärkare till dem från samma ställe

  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 21:35

Jag är mycket nöjd med mina SONY SRS Z1.

[edit] men kanske inte till dig om du vill spela för grannarna...

  • Medlem
  • 2005-03-13 22:02

För de pengarna så bör du absolut köpa en tvåvägshögtalare. Om du vill ha mer bas senare så kan du säkert köpa en sub som ordnar det på ett bra sätt. Små högtalare är dessutom mer lättplacerade än stora.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-13 22:25

ch0bbits,

Dom här är läckra, men kanske lite dyrare än du tänkt dig...

...samt att de nog låter mer än vad dina grannar önskar sig...

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 00:01
Ursprungligen av Torkel:

ch0bbits,

Dom här är läckra, men kanske lite dyrare än du tänkt dig...

...samt att de nog låter mer än vad dina grannar önskar sig...

-Torkel

Jägarn i hagen! De var feta! haha
Jag är nog ute efter något mer.... kompakt var nog ordet jag letade efter..

Skulle vilja se riktigt kompakta med bra tryck i! Flera tips!

Gled in på de HÄR.. de var fina.. det jag skulle använda mina högtalare till
skulle vara att lyssna på musik, kolla film genom datorn.

Har även funderat på trådlösa alternativ, hur skulle det funka om jag vill sitta med min Powerbook i sängen o spela musik i högtalare som inte är inkopplad direkt? Finbns det någon sådan lösning. Har sett en kompis radiosändare på Ipod, skulle man kunna tänka sig att det skulle funka även på en PB, om jag t.ex. skulle vilja kolla på film också?

Ursprungligen av quiksilver_90:

mitt älsklings ämne, först ett par såna här grymma högtalare från hifiklubben, sen köper du en förstärkare till dem från samma ställe

Ska nog springa ner på Götgatan o kolla läget med Podspeakarna, riktigt grymma. Har en känsla av att de ... vita....är fina

Senast redigerat 2005-03-14 00:20
  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 00:30

Oj Oj Oj det ser ut som att Apples lilla AirPort Express-basstation med AirTunes kan vara något smaskigt.. mm skulle det funka för allt jag vill göra månne?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-03-14 01:09

På tal om högtalare och förstärkare... Finns det någon här som vet något om Sonic Impact T-amp? Har hört de som säger att den låter lika bra som förstärkare i 40.000-kronorsklassen trots att den bara kostar 30 dollar.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 09:07
Ursprungligen av akesson:

På tal om högtalare och förstärkare... Finns det någon här som vet något om Sonic Impact T-amp? Har hört de som säger att den låter lika bra som förstärkare i 40.000-kronorsklassen trots att den bara kostar 30 dollar.

Kollade upp denna nyss. Om det som står om den är sant verkar det ju helt sjukt! Den verkar plastig & ful men j-ligt ball. Blev bra sugen på att testa en i.a.f....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-14 10:13

Jag har ett par B&W DM601 som jag är ruskigt nöjd med. Bra ljud med ordentligt tryck i för att vara en stativare. Finns på Hifiklubben

Små smidiga, snygga och det känns att det är kvalité. Om de är för dyra (ca 3600:-) finns det även en mindre modell och en högtalare från B&W i annan serie som är helt ok och heter DM301. DM301 låter också bra men är dock inte lika snygga som 601:orna vilket avgjorde för min del.

Det finns fler bilder på de olika träslagen på Prisjakts forum: Prisjakt

Ursprungligen av ch0bbits:

Hej!
Jag sitter och funderar på vad jag ska köpa för högtalare.
Har inte bestämt mig för om de ska vara stora/små/feta/smala.
Jag låter det vara osagt helt enket.
Det enda jag vet är att de ska vara snygga och ge mig ett bra ljud,
grannarna ska kunna klaga och priset är runt 2-3000.

Skicka gärna in en bild eller en länk! Tipsa mig

tja! jag tycker du ska köpa ett par logitech z-5500, dom låter riktigt bra för den prisgruppen!
här kan du checka lite mer om dom: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2177,CONTENTID=9486 .

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 19:36
Ursprungligen av ramoneur:

tja! jag tycker du ska köpa ett par logitech z-5500, dom låter riktigt bra för den prisgruppen!
här kan du checka lite mer om dom: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2177,CONTENTID=9486 .

FINA! ahh kommer att få beslutsångest! eller pengaångest

1
Bevaka tråden