Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rebranding av nyhetsbrevssystem (open source?)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-12 17:31

Hej!

Söker ett nyhetsbrevssystem som körs på php/mysql som är möjligt att varumärkessätta. Jag antar att det bör vara open-source för att inte bryta mot licenser/upphovsrätt. Precis som att fantastikst bra open source e-handelssystem finns (osCommerce) borde det finnas liknanade nyhetsbrevssystem.

Söker främst ett system som klarar detta;

* Kunna skicka både html/ren text och visa rätt beroende på vad mottagaren kan se
* Mallbaserade mail där utskickaren bara fyller i texten i fält alternativt använder wysiwyg-editor
* Möjligt att använda flera grupper/listor
* Bra webbaserat admin
* Opt-in där besökare som påbörjar prenumeration måste bekräfta prenumerationen i ett mail

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-13 15:14

Om du får det eller inte har ingenting med open-source att göra. Programvara med öppen källkod är generellt sett lika skyddad som alla andra upphovsrättsskyddade verk.

Varför vill du göra detta?

/Kalle

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 11:25
Ursprungligen av rodin:

Hej!

Söker ett nyhetsbrevssystem som körs på php/mysql som är möjligt att varumärkessätta. Jag antar att det bör vara open-source för att inte bryta mot licenser/upphovsrätt.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig just nu, men jag letar efter ett liknande system. Får jag tag på något säger jag till och du får gärna skriva ett inlägg om du hittar något.

1
Bevaka tråden