Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB G4 och projektor.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 18:03

Skall hålla några föredrag med bildvisning. På de flesta ställen har de ju nu för tiden projektorer av olika slag för storbilds projektion. Min undran till detta forum är om de projektorer (av modernare snitt) idag är utrustade på ett kompatibelt sätt gentemot PB alt. iBook? Är "plug and play" som gäller eller skall man leta "converters" alt mjukvara för att få det att fungera?

Hoppas någon vet...

Tack på förhand

MVH

Adsten

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 19:07

Jag har kört på diverse projektorer med en iBook och det har bara varit att koppla ihop o köra.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-27 20:13

hej,

när jag kört projektor från min powerbook så har det inte fungerat när jag inte hade datorns strömadaptor inkopplat.

det kan hända att ström till laptopen inte behövs när man kör projektor, längre.
dock gav det mig ett par shocker att se min dator gå i vilkoläge när jag kopplade in en projektor. hoppas detta avärjer sådant för dig.

Ursprungligen av Adsten:

Skall hålla några föredrag med bildvisning. På de flesta ställen har de ju nu för tiden projektorer av olika slag för storbilds projektion. Min undran till detta forum är om de projektorer (av modernare snitt) idag är utrustade på ett kompatibelt sätt gentemot PB alt. iBook? Är "plug and play" som gäller eller skall man leta "converters" alt mjukvara för att få det att fungera?

Hoppas någon vet...

Tack på förhand

MVH

Adsten

Det beror ju helt på hur du vill koppla datorn till projektorn. Oftast har du flera olika alternativ, via VGA-kontakten, S-video, komposit osv. Bäst resultat för bildvisningar från datorn borde du ju få när du kopplar in datorn till projektorn med VGA-sladd och då behöver du dvi-vga convertern med både ibook och powerbook. Använder du s-videosladd så behövs ingen adapter med en PB, med ibook behövs en "videoadapter" som dom kallar det.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-05 16:07

Tack för snabba svar!

Detta har gett mig god vägledning.

Mvh

Adsten

Jag kör mycket med olika projektorer oftast utan nätdel. Kör alltid med VGA adaptern och har aldrig haft några problem. Det är som det ska, Plug and Play.

Jag var på en stor konferensanläggning där de hade en fast pc till projektorn. I den hade de laddat ner min presentation i förväg. Men jag hade några ljudeffekter och de kunde inte få ljudkortet i pc:n att funka. Så jag slet ur sladdarna ur pc:n och kopplade upp PB:n och allt funkade på en gång. Det är skillnad på grejer.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-12 10:13

Jaa du Örjan, det bevisas igen, igen att "Mac rules"....

Jag har kört många presentationer med min PB på olika projektorer, både lösa och fastmonterade. Bara en gång har det gått snett och då var det projektorn som var trasig, visade enbart grönt ljus.

Har bara positiva erfarenheter av att använda PB med projektorer. Sist jag höll i en projektredovisning var vi 4 st team som skulle presentera. 2st team fick aldrig igång sina presentationer med sina PC laptops. Som tur var jag snäll och lånade ut min PB till dem och fick visa hur enkelt det fungerar...

1
Bevaka tråden