Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson kamera ljud.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 11:11

Jag har precis fått en SE v800, vodafone brandad, mobil som jag känner mig rätt nöjd med. Men vet ni om det finns något sätt att stänga av kameraljudet som låter när man tar kort.

Om man sätter telefonen i ljudlöst läge så låter den inte. Men jag vill ju ha ringsignaler kvar men utan kameraljud. Vet ni vad jag menar?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-11 13:46

Tyvärr så går det inte.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-11 14:32

kom det inte nyligen en lag som säger att det måste låta när man tar kort med mobilen? Var något om olaglig fotografering eller nått...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-11 14:35
Ursprungligen av Filip:

kom det inte nyligen en lag som säger att det måste låta när man tar kort med mobilen? Var något om olaglig fotografering eller nått...

Det finns inte någon lag (i sverige iaf) som tvingar tillverkarna att göra så att det låter när man använder kameran. Däremot är det en informell överenskommelse att göra på det sättet för att slippa kritik för möjliggörandet av smygfotografering.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 15:31
Ursprungligen av Anton S:

slippa kritik för möjliggörandet av smygfotografering.

Skit också jag vill ju ta en massa smygfoton.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-11 16:48

ahh då var det jag hörde i förbifarten

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-03-11 18:53

Som jag förstått det så har det där att göra med op. brandade (swenglish) SE telefoner. Kameraljudet går inte att få bort på andra SE telefoner med t.ex. Vodafone brandning heller. Däremot går det att ta bort med telefoner som har SE:s original programvara.

Jag förstår att man vill undvika att det tas smygbilder men samtidigt tycker jag det är irriterande med kameraljudet då det är ganska högt. Om man ex. tar en bild på sina vänner på en restaurang så är ljudet så högt att alla vid borden omkring vänder sig om för att kolla vad som hände. Detta upplever kanske inte alla som pinsamt men jag tycker det är lite onödigt, man kunde väl åtminstone sänka ljudnivån en liten aning.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-03-11 21:00

Brandade telefoner är ett sattyg som iaf skulle få mig att 10 gånger av 10 välja en annan operatör!

Vill du slippa klickljudet, så välj profilen "Möte" (inställningar/profiler/välj profil).
Då blir det "knäpptyst" ;-), när du tar bilder.

1
Bevaka tråden