Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nintendo DS eller PSP

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 19:27

Tjenare!

Nu kommer det svåra valet... Nu när man har en mac vill man ju ha nått smidigt å ta med sig och spela på! Men vilken ska man köpa? Sonys PSP eller Nintendo DS...

Just nu leder nog DS:en eftersom:

- Den har bättre spel
- Bättre Batteritid
- Finns i Mac vitt :

Så det får nog bli en DS eller va säger ni?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-03-10 19:39

Beror nog på om du gillar Nintendo eller inte. Jag har testat PSP och skulle välja den garanterat. Nästan lite Apple känsla över designen (inte utseendet kanske, men det höga kvalitetsintrycket...)

DS! Oh yeah, DS is da shit!

Enda företaget som har några kreativa ideér, både gällande spel som mjukvara. Nintend all the way!

Jag röstar PSP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-10 20:52

Jag är ett nintendo fan men även ett fan av snygg form, PSP är så mycket snyggare.
DS är otroligt ful & ser så billig ut, tyvärr, jag hade gärna valt den.

Men kolla skärmen på PSP helt oslagbar, idiotiskt att ha 2 skärmar som DS tycker jag.
Skärmen & formen på PSP gör att jag väljer den, tyvärr så kostar den lite för mkt.

Ja, kreativismen är sen länge död som konkurrensmedel...

Tråkigt för de där fyra PSP-ägarna var tvungna att betala tillsammans 1500 spänn för sina spel, medan om de haft DS kunde delat ett spel Men det är ju coolt att slösa.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 20:55

...ja, valet verkar ju inte speciellt svårt. Vill man ha nåt plastigt & fult, & bara kunna spela smurfarna & mupparna är ju valet enkelt...

Smurfarna? Vart hittar du det? Någon recension? Blev sugen på det...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 08:16

Nja det får nog bli en DS... Importerar från japan me några polare 1 200:- för den mac vita! Hell Yeah!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-11 08:20

Jag hade utan tvekan köpt en PSP, fler funktioner och intressantare spel än DS. DS är typ portade Super Nintendo-spel medan PSP är portade PS2-spel. Lite skillnad faktiskt.

Köp en bok istället, MsB.

PSP utan tvekan.

PSP spelar upp film, bildspel och musik out-of-the-box.
Fantastisk skärm.
Imponerande ljud.
Memorystick.
Hittar min Airport Express (även om det inte finns någon browserfunktion... än).

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-11 10:38
Ursprungligen av Andersson:

PSP spelar upp film, bildspel och musik out-of-the-box.
Fantastisk skärm.
Imponerande ljud.
Memorystick.
Hittar min Airport Express (även om det inte finns någon browserfunktion... än).

iPSP? Har inte testat det iofs men jag har för mig att det är en browser, kan inte lova dock. www.versiontracker.com

Luuuuuungt PSP ... Dels så är DS något klumpigare, jag ANTAR att spelen blir något "löjligare", Playstation har alltså en annorlunda "klang" på spelen, mycket racing, fighting och shooters, medan ds har ju mario, zelda, donkey kong och liknande spel, mycket mer "humor" men ändå för lite "yngre" målgrupper (kan vara skitkul för vuxna också) så att säga...

OBS!!! DETTA ÄR ENLIGT M-I-N-A ERFARENHETER!!!

Sedan så är jag vääääldigt skeptisk till det här med pekskärm... Jag har haft massor av handdatorer i mitt liv, och visst, jag älskar de små liven ( ), men när en pekskärm blir repad så är det värdelöst... I vissa fall går det att använda mobile-polish, men ibland blir det skit... Lättare är det att byta en "vanlig" display om något skulle hända...
Bara dubbla displayer får mig att rysa till, om båda blir repade så är det ju skit och det blir INTE billigt att byta...

En annan anledning till att jag hellre hade valt PSP är att om man fingrar på en display, i detta fallet en pekskärm så blir den så ******************************************** skitig och till slut är den helt övertäckt med fett och smuts YUCK!!!

Nåja, detta är varför jag nog hellre kommer att köpa PSP , men kom ihåg att det är ditt eget val, dessa anledningar är kanske inte övertygande för dig, så jag säger INTE att du ska lita på detta, detta är bara efter mitt eget tycke, och enligt mina egna erfarenheter... So, it's your choise!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 11:10

Känns som alla är emot mig

Touch-screen är ju gött.. Psp verkar klumpig och sen batteritiden... 4 timmar... är ju värre än min iPod

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-11 13:41
Ursprungligen av MsB:

Känns som alla är emot mig

Touch-screen är ju gött.. Psp verkar klumpig och sen batteritiden... 4 timmar... är ju värre än min iPod

Mm du har lite rätt i att den är lite klumpig faktiskt, men så behöver man ju inte ha cykelbyxor heller ;). Angående batteritiden har jag för mig att jag läst att Sony börjat producera ett bättre batteri som skulle förlänga batteritiden rätt mycket.

en simpel fråga bara... finns pspn och köpa just nu? och vad kostar den?

Ursprungligen av Stoffen:

en simpel fråga bara... finns pspn och köpa just nu? och vad kostar den?

Sony PSP Valuepack 3295:- +frakt.

  • Medlem
  • 2005-03-29 14:51
Ursprungligen av Andersson:

Sony PSP Valuepack 3295:- +frakt.

Sony PSP Value pack inklusive 1 spel (Wayne Gretzky)
350 kanadensiska dollar (1988 SEK) + frakt
http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?products_id=8479

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-11 14:29

Den går att importera men det är inte att rekomendera då den fortfarande lider av vissa barnsjukdommar och garantin kan bli lite jävlig. priset vet jag faktiskt inte.

Ursprungligen av xtimmyx:

Den går att importera men det är inte att rekomendera då den fortfarande lider av vissa barnsjukdommar och garantin kan bli lite jävlig. priset vet jag faktiskt inte.

ok.Tack!

/Stoffe

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-27 19:40
Ursprungligen av xtimmyx:

Den går att importera men det är inte att rekomendera då den fortfarande lider av vissa barnsjukdommar och garantin kan bli lite jävlig. priset vet jag faktiskt inte.

Har haft PSP i sen november och har inte hittat några barnsjukdomar. Nåt jag borde känna till?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-28 04:04
Ursprungligen av MinMac:

Har haft PSP i sen november och har inte hittat några barnsjukdomar. Nåt jag borde känna till?

det är bara ett fåtal som lider av dessa men det är tex döda pixlar, skivan "ramlar ut", fyrkantsknappen buggar mfl.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 14:46

Någon som har känt på någon av konsollerna då?

DS vs PSP

hehe...

Allvarligt talat så har jag en DS sedan någon månad tillbaka, och vad jag tycker är följande; många klagar på kvalitetskänslan, det och eventuella repor i pekskärmen har inte stört mig. Man skall komma ihåg att DS är lite av e n experiment-maskin från Nintendos sida, det är väl därför man valt att inte kalla den GameBoy. Jag tycker att Nintendo har rätt i att mer nyskapande hårdvara behövs. Man skall nog vara medveten om att det finns viss risk i att DSn blir ointressant om det visar sig att det inte är ett hållbart koncept, men i alla fall jag tycker det är väldigt spännande att se hur olika företag kommer använda pekskärmen. Om du vill ha råstyrka, visst ta PSP sonys "iPod dödare", men själv är jag mer intresserad av att se utvecklingen åt ett annat håll...

Så här tänker jag!

Utan tvekan Nintendo DS för mig. Visst PSP är snyggare, men jag köper inte en spelmaskin för ~2000 för att betrakta den. DS känns mer inovativ, med touchscreen och trådlöst spelande. Dessutom köper jag hellre DS å spelar SuperMario 64, Mario kart, Zelda eller till och med Pokémon när jag reser än Wipeout eller Gran Turismo. Personligen har jag inget behov av att kunna spela musik eller film i min heller så det väger inte till någon fördel för PSP. Sen står ju PS2n kopplad till en stor TV hemma, så varför köpa en bärbar?

DS = Rolig
PSP = Fräck

Går hellre runt å har roligt än att känna mig fräck.

Är inte PSPn dyrare också?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 16:24

Nån som vet om man kan koppla in PSPn till teven?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-11 17:14

DaPhox: Nej

  • Oregistrerad
  • 2005-03-30 16:47

Hur kan det ens vara något att diskutera. På en DS kan man spela "Zelda: A Link to the Past" världens bästa spel.

//Erik

Bevaka tråden