Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Testa Apple Cinema Display på PC

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 11:07

Min kompis vill köpa Apples nya 23" skärm till sin PC med ATI Radeon X800 XT-kort (han kanske slänger på en Mac Mini också).

Men han vill testa den med sin PC först. Fullt förståeligt - skärmen är ju inte gratis. Finns det någonstans man kan testa den med hans PC?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 11:19

Närmaste handlare som har en hemma…

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 11:48
Ursprungligen av Pär:

Närmaste handlare som har en hemma…

Tyvärr har han blivit nekad av både Macoteket och inLife när han ringt och frågat om han får komma förbi med sin PC.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 11:52
Ursprungligen av richard788:

Tyvärr har han blivit nekad av både Macoteket och inLife när han ringt och frågat om han får komma förbi med sin PC.

Jasså? Det låter konstigt, men borde väl innebära att dom inte vill sälja någon skärm till honom.
(Alternativt att han inte har telefonvana nog att tala om vad han ville… Vilket jag tycker låter troligast.)

Ursprungligen av Pär:

(Alternativt att han inte har telefonvana nog att tala om vad han ville… Vilket jag tycker låter troligast.)

"Får ja komma testa min PC-DATTA hos er kanske idag va?. va? va?"

Nåt sånt kanske?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 19:01

Tack för svaren.

Ville bara meddela att han köpt en 23" nu och är supernöjd!

Konstigt,

för mig gick det fint att komma in till Macoteket och provköra skärmen på PC:n. Säg till honom att Testa att ringa när de har lugnt i butiken (förmiddag eller tidig eftermiddag).

Edit:
ok, läste nu att han redan köpt en. Good for him

Ursprungligen av richard788:

Tyvärr har han blivit nekad av både Macoteket och inLife när han ringt och frågat om han får komma förbi med sin PC.

dem kanske är lite "anti pc" på dem butikerna?

Ursprungligen av quiksilver_90:

dem kanske är lite "anti pc" på dem butikerna?

de

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 11:31

hur mycket är det att testa?
Har han en DVI ingång så fungerar skärmen och bereoende på drivrutinerna brukar Widescreen upplösningen fungera.
Hade problem med DOS upplösningar när jag hade en 20" kopplad till en PC förut men bortsett från det gick det förvånadsvärt bra att ha den kopplad till en PC.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 11:47
Ursprungligen av nubbe:

hur mycket är det att testa?
Har han en DVI ingång så fungerar skärmen och bereoende på drivrutinerna brukar Widescreen upplösningen fungera.
Hade problem med DOS upplösningar när jag hade en 20" kopplad till en PC förut men bortsett från det gick det förvånadsvärt bra att ha den kopplad till en PC.

Han oroar sig för att det tydligen inte ska gå att justera ljusstyrkan via PC.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 12:30
Ursprungligen av richard788:

Han oroar sig för att det tydligen inte ska gå att justera ljusstyrkan via PC.

det kunde jag inte justera på den 20" jag har, som är den äldre modellen och inte de nya alu varianterna. Kan vara att ljusjusteringen görs i hårdvaran nu men det vågar jag inte spekulera något om, har för mig att skärmen är inställd på maxljusstykra och det fungera bra för min del.
Om det är okej för honom eller vet jag inte, som sagt min erfarenhet säger att det inte går att justera ljusstyrkan på en pc, men kan ha fel.

Ursprungligen av nubbe:

som sagt min erfarenhet säger att det inte går att justera ljusstyrkan på en pc, men kan ha fel.

Kolla programmet PowerStrip till Windows. Kan nog funka med det...

Ljusstyrkan finns det knappar för på skärmen. Det är de andra inställningarna som kan bli problem med (på PC) isf...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-05 10:13

Jag är också en nuvarande PC ägare och undrar hur det gick för honom med inställningar. Jag letar efter en ny skärm och tycker att Apple verkar ha intressanta allternativ då jag hoppas att innom en inte allt för lång framtid även kunna titulera mig Mac ägare.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-03-05 10:54

Jag ska bara köpa en DVI-VGA-adapter så ska jag testa den på en Compaq-laptop till veckan.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-05 11:30

Låter kanon, jag får hålla ögonen öppna

Jag kör en 20" Apple till en Pc med ett Radeon 9600pro, funkar utmärkt.
Men som tidigare nämnts så kan man inte kika i bios etc.

1
Bevaka tråden