Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

C Technologies C-Pen® 10

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Trist. Det verkar som om även min C-Pen har lagt av. Jag får väl testa att installer om drivrutinerna någon gång, men enligt erfarenheterna ovan lär det ju inte hjälpa.

Cpen + 10.3.5

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Trist. Det verkar som om även min C-Pen har lagt av. Jag får väl testa att installer om drivrutinerna någon gång, men enligt erfarenheterna ovan lär det ju inte hjälpa.

Jag har kontaktat Cpen support och de har i alla fall börjat bra, med att svara. Min penna har inte lagt av helt, men den är "trött". Den fungerar som mus med den medföljande mattan (något jag aldrig tänkt på att ha den till, men supporten undrade om det gick, så jag testade). Däremot så vill den inte längre arbeta med TEXTigenkänning. Den lyser, klickar och sedan NADA.

Jag har skickat lite consol-loggar till Cpen för att om möjligt underlätta info om problemet.

Blir tyvärr nog inköp :/ åker hem till Sverige den 17 december..

Tack ändå

--
Daniel

Flickvännen vill ha en penna som scannar in text till ett word dokument. Vad ska man välja. C-Pen eller finns det flera tillverkare? Ska funka med hennes PB G4 och OS X 10.3.8.
Översättning med mm behövs inte, bara scanna in text.

C-pen 10 är ett ganska uppenbart val om man bara behöver "dra in" text eller siffror och få dem inmatade vid markören i den öppna applikationen. Fungerar med alla datorer med USB-port.

Den klarar att "tvätta bort" # i OCR-strängar, har en programmerbar knapp (min har tab lagt där) och en musmatta som kan generera script (=starta program, eller nåt) när man pekar på nån av de åtta knapparna.

Jag hittar inga C-Pen 10 till salu, men jag hittar däremot en massa C-Pen 600 och 800 till salu för mindre än vad en C-Pen 10 kostar. Kan man köpa vilken som hellst av dessa pennorna och inläsning kommer att funka med dom alla?

Bevaka tråden