Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag se om någon använder mitt trådlösa nät?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 19:38

Är vilse i pannkakan på det här så detta måste vara rätt ställe att ställa denna fråga.
Vi (jag och min sambo) har bredband och kör med en Netgear router så att hon kan köra
sladdlöst men jag kör med nätverkskabel till modemet. Jag tycker egentligen att det är helt ok att andra kan
använda sig av ens uppkoppling, men samtidigt blir man nojjig att man har någon barnporrsgranne som
surfar omkring på min ip adress så därför skulle jag vilja veta om hur man kollar om någon är inne i ens uppkoppling.

Kör OSX 10.3.8 om det betyder något.

Vore tacksam för alla tips!

Wilclore

I netgears setup kan du välja att kika på attached devices. Logga in på routern och kolla där
(iaf på wgr614)

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 19:56

Ok tack då får jag kolla det när min sambo kommer tillbaka eftersom det är hon som vet hur man gör det.

Men finns det något lösenord man kan använda? typ FileVault eller nåt som jag aldrig har prövat på.

öppna ett nytt safari fönster.

i adressraden skriver du: 192.168.0.1

då kommer det ploppa uppen en meny: som användarnamn skriver du: admin och som lösenord: password (detta är default inställningarna)

sen klickar du på attached devices, (man kan oftast låsa routern så att den inte tar emot några andra datorer än de du bestämt, MAC-adress låst)

Det är också en god idé att byta lösenord och användarid annars kanske grannen gör det åt dig, sen kan han styra din router utan att du kommer åt den.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 20:07

Verkligen tack för er hjälp! Detta är ett fantastiskt forum, så mycket kunskap!

Wilclore!

1
Bevaka tråden