Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa med handdatorn över mac:ens bredband

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-07 10:40

Hej!

Jag har sett att frågan har tagits upp förut men svaren utmynnar oftast i en länk till en sida som inte längre finns. Därför frågar jag igen: Hur gör man för att använda sitt bredband för att surfa med sin handdator?

Jag har en iBook med blåtand och en Palm Tungsten T5. Kan jag surfa med både blåtand och usb-sladden? (Går USB snabbare än blåtand?) Hur gör man?

  • Medlem
  • 2005-03-07 10:47

Missing sync är ett alternativ... Den har ip sharing via bt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-07 11:24
Ursprungligen av Tim:

Missing sync är ett alternativ... Den har ip sharing via bt.

Jag använder redan Missing sync för att synca Entourage. Kul att kunna använda det ytterligare. Jag följer guiden i "Help"-menyn. Efter det öppnar jag blue-tooth-menyn och trycker på connect. Sedan står Palmen och väntar vid "Signing on" under en lång tid och sedan försvinner rutan. Hm.. vad göra?

  • Medlem
  • 2005-03-07 11:37

Då borde du vara ansluten...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-09 15:22
Ursprungligen av Tim:

Då borde du vara ansluten...

Jag är inte ansluten. Samma problem uppstår oavsett om jag använder USB eller bluetooth.

Internet sharing är påslagen i Missing sync. Och i Inställningar > Fildelning > Internet är internetdelning påslagen via ethernet. (Måste man ändra denna om man ska använda sig av bluetooth?)

På Palmen har jag i Pref >Connection skapat en MacUSB- (connect to PC via cradle/cable) och en MacBT (connect to PC via BT device Johnnies iBook)-connection.

För att koppla upp går jag till Pref > Network där jag har skapat en Service: internetsharingUSB och en internetsharingBT som hänvisar till MacUSB och MacBT. Här har jag skrivit in namn/password för ett konto på datorn.

När jag trycker connect så visas "Signing on" under en minut eller två varefter en "cancelling" dyker upp.

Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • 2005-03-09 16:26

Brandväggen i OS X?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-09 16:29
Ursprungligen av Tim:

Brandväggen i OS X?

Hm...! Kanske det... nej, den är inte på. Men någon stans tror jag att jag fått ett meddelande om att den inte kan startas för att en annan brandvägg är igång. Vet dock inte vad det skulle kunna vara för brandvägg. Hur ser man alla program som är igång/om man har en brandvägg?

1
Bevaka tråden