Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CherryOS (MacOS on XP) trial släppt.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2005-03-09 10:14

Någon som testat MacOS emulatorn CherryOS?

http://fileforum.betanews.com/detail/CherryOS/1110331286/1

Dela gärna med er av era erfarenheter här.

Mvh/Cihan

Oanvändbart...

Gick inte ans att installera då när jag provade det för 9 månader sedan. Verkar inte som det är några större förbättringar på skiten.

Detta är fortfarande PearPC, men dom (Cherry OS) har bara gjort ett snyggare skin till det.

Köp INTE Cherry OS det finns gratis att ladda ner, men heter PearPC.

Senast redigerat 2005-03-09 13:01

Provade att starta upp installationen av OSX men avbröt innan den började kopiear filer.

Men det verkar ju fungera riktigt bra, tog inte allt för lång tid att få igång start-CDn. Flytta runt fönstret hackade lite men det gör ju VPC på Mac också...

Jag tycker det verkar lovande för en 1.0-version. VPC är ju på 7 så vänta bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 11:53

Har inte testat det, men jag använder PearPC rätt ofta för att testa olika saker. På en Athlon 3200+ är den användbar. Det saknas ljud, grafiken är seg (den är emulerad, kommer förbmodligen bli mycket snabbare när de lyckas lösa direktåtkomst till grafikkortet), USB-portar fungerar inte, osv.

Men hastighetsmässigt tycker OSX att det är en 1.0Ghz G3.

Ursprungligen av Cihan:

Någon som testat MacOS emulatorn CherryOS?

http://fileforum.betanews.com/detail/CherryOS/1110331286/1

Dela gärna med er av era erfarenheter här.

Mvh/Cihan

Tankade ner och försökte installera idag men installationen krashar under uppstarten av OSX. Verkar inte funka något vidare.

  • Medlem
  • 2005-03-09 18:02

Jag tror att det är "baserat" på PearPC, som inte kan installera från CD. Det startar från en diskimage, men verkar inte ha några direkta fördelar framför PearPC, som är gratis. Något enklare att installera (särskilt nätverk), vilket vore helt i sin ordning om det inte var så att de av allt att döma ljuger om att det inte är PearPC.

Den krashade efter ungefär tre minuter när jag provade. Musen slutade att funka. Jag hade tänkt göra det här inlägget från CherrOS, men jag hann inte... Knappast värt 50 dollar.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 18:37

Tänkte kolla hur det blir att installera cherry os på min 900mhz pc.
Frågan är om det ens går? Måste få bort abstinensen från att min mac mini inte vill levereras.

  • Medlem
  • 2005-03-09 18:39

Jag provade på 3,4 Ghz P4... helt oanvändbart.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 18:41

Det är hursomhelst värt ett försök. ju segare min dator blir nu, desto mer märker jag bytet till mac.

  • Medlem
  • 2005-03-09 18:47
Ursprungligen av Mare:

Det är hursomhelst värt ett försök. ju segare min dator blir nu, desto mer märker jag bytet till mac.

Oroa dig inte, du märker skillnaden oavsett vilken dator du väljer att installera denna bluff på.

Utan att mäta, skulle jag vilja påstå att det är som att köra OS X på en Quadra med trasigt minne. Sjukt långsamt, och kraschar oavbrutet. Någon borde dra den där filuren inför en domstol.

  • Medlem
  • 2005-03-10 01:04

Nu postar jag från cherryOS... om det kan finnas någon som tycker det är intressant... Surfning funkar hyfsat, vilket tyder på att den grundläggande emuleringen är lite snabbare än den sopiga skärmuppdateringen ger sken av. Jag vidhåller dock att det är oanvändbart.

1
Bevaka tråden