Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken FPS i WoW har ni på olika Macar ?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 02:33

Hej!

Jag sitter och lirar World of Warcraft på min nya iMac G5 17" 1,8Ghz där jag har stoppat in en till Kingston 512, har alltså 768 ram-minne.

Jag tycker att det är konstigt att jag måste köra med lägsta "wide" upplösningen som är någonstans på 1100x700 och allt "krimskrams" på lägsta föra tt få en någolunda hyffsad spelupplevelse.

Jag kan fortfarande inte vara med på någon raid och i städer med mycket folk drar min fps drastiskt ner till ca 7. När jag är ute i tex 'The Barrens' och questar för mig själv har jag runt 11-33fps, väldigt ostabil, men det är dock inte det som är problemet, eftersom det är ett spelbart genomsnit.

Vad har ni för fps / hur flyter spelet på era macar ?

Dubbelposta inte!

Ursprungligen av CyroX:

Hej!

Jag sitter och lirar World of Warcraft på min nya iMac G5 17" 1,8Ghz där jag har stoppat in en till Kingston 512, har alltså 768 ram-minne.

Jag tycker att det är konstigt att jag måste köra med lägsta "wide" upplösningen som är någonstans på 1100x700 och allt "krimskrams" på lägsta föra tt få en någolunda hyffsad spelupplevelse.

Jag kan fortfarande inte vara med på någon raid och i städer med mycket folk drar min fps drastiskt ner till ca 7. När jag är ute i tex 'The Barrens' och questar för mig själv har jag runt 11-33fps, väldigt ostabil, men det är dock inte det som är problemet, eftersom det är ett spelbart genomsnit.

Vad har ni för fps / hur flyter spelet på era macar ?

25 FPS är ju normalt i WoW så om du har 33 FPs så borde du inte vara missnöjd. Jag kör en dual G5:a 1.8 ghz med ett 9600 XT kort och har ca 30 - 40 FPS. Om jag är inne i hus har jag runt 60 i bland. Detta kör jag i 1660 x på min 20" skärm. Innan när jag körde på min 17" i 1280 hade jag minst 50 FPS. Men som sagt allt över 25 är ska inte vara märkbart.

Ligger mellan 20-30 fps normalt på min Powerbook, får grymma diskswappar ibland när jag byter "län" ibland. Mycket folk brukar inte vara några problem efter senaste patchen. visset FPS sänks avsevärt men jag klarar mig... skulle inte må dåligt med matadors rigg...

Ligger mellan 15-25 fps på min iMac G4, en dator som det enligt rekommendationen inte ska gå att spela på.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 15:47
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-03-07 21:14

Kanske ska du ändra FPS till fps. Jag läste "Vilken First Person Shooter i WoW har ni på olika Macar?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-08 14:55

50-60 (beroende på på landskap) på en PowerMac G5 2.5 Ghz med Geforce 6800 Ultra.

Trevligt, någon kör på sin iMac G4? Då borde det väl kunna fungera (med enormt låg grafik) på en iBook G4 1.2 med R9200 och en 512MB ram?

Jag kan mixtra en hel del med det mesta förutom med "distance" inställningarna. Har jag den inställningen på lågt kan jag ha på mycket av det andra. Har jag distance på högt så är det knappt spelbart.

Ursprungligen av benjaminlarsson:

Trevligt, någon kör på sin iMac G4? Då borde det väl kunna fungera (med enormt låg grafik) på en iBook G4 1.2 med R9200 och en 512MB ram?

Se mitt inlägg.

Jag har en iMac G4 700Mhz, Geforce 2MX och 512MB RAM. Som sagt, det går tillräckligt ok att spela att jag tyckte att det var värt att lägga ut pengar på spelet.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-03-08 21:47

Hur får man fram FPS'en in game?

Ctrl + r

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 16:58

1,8 Ghz PowerMac G5 Single Processor
1 GB ram
ATI Radeon 9600 XT

Allt mellan 10 och 120 fps, allt på low / 1280*1024, normalt så hoppar den runt mellan 25 och 55. Fattar inte varför FPS'en är så enormt ostabil, man känner att hårdvaran klarar mycket mer. Då man på vissa ställen kan liga på runt 50 fps fast det är massa saker överallt, hm. Märkligt.

Senast redigerat 2005-03-11 17:09
Ursprungligen av ihks:

1,8 Ghz PowerMac G5 Single Processor
1 GB ram
ATI Radeon 9600 XT

Allt mellan 10 och 120 fps, allt på low / 1280*1024, normalt så hoppar den runt mellan 25 och 55. Fattar inte varför FPS'en är så enormt ostabil, man känner att hårdvaran klarar mycket mer. Då man på vissa ställen kan liga på runt 50 fps fast det är massa saker överallt, hm. Märkligt.

Jag har EXAKT samma konf på min burk som din, jag har 33 - 90 FPS. Aldrig mindre än 33 dock.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 21:33
Ursprungligen av Matador2003:

Jag har EXAKT samma konf på min burk som din, jag har 33 - 90 FPS. Aldrig mindre än 33 dock.

ehum, vad kör du med för drivrutiner till Grafikkortet? Aldrig under 33 vore skönt, men kan det verkligen stämma? städer och pvp också aldrig under 33?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-03-13 22:41

Ibook G4 12 tum och World of Warcraft

Frames per second på min ibook G4 12 tum med 512 MB RAM och 32 MB ATI 9200 grafik
verkar ligga på mellan 9 och 41.
Allt nerdraget till minimum i grafikinställningarna och dessutom endast 800x600 i upplösning.

Det låga värdet är från en stad, med få varelser i och det höga från en slätt med några varelser.

/Lamin

Ursprungligen av sparrow:

Frames per second på min ibook G4 12 tum med 512 MB RAM och 32 MB ATI 9200 grafik
verkar ligga på mellan 9 och 41.
Allt nerdraget till minimum i grafikinställningarna och dessutom endast 800x600 i upplösning.

Det låga värdet är från en stad, med få varelser i och det höga från en slätt med några varelser.

/Lamin

Ställer du dig mot en vägg och tokstirrar så får du garanterat högre fps än nio oavsett hur många spelare som är i staden....

  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 23:31
Ursprungligen av xplane:

Ställer du dig mot en vägg och tokstirrar så får du garanterat högre fps än nio oavsett hur många spelare som är i staden....

ja, det måste vara en speluplevelse :rolleyes:

Ursprungligen av ihks:

ehum, vad kör du med för drivrutiner till Grafikkortet? Aldrig under 33 vore skönt, men kan det verkligen stämma? städer och pvp också aldrig under 33?

hmm vart ser jag det? Jag kör precis som jag fick från fabriken med dator o hela kittet.
Dessutom kör jag med min 20" skärm och 1660 x.......så det verkar märkligt att du har så taskig FPS?

Jag har mellan 22 och drygt 60 på min 2x2 Ghz G5 med Radeon 9600. 25 är om jag ser "långt", alltså på bergstoppar och under griprytt. Har ganska stabil 45-48 i Ironforge.
Kör 1024x768 pga av gammal skärm.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 20:14
Ursprungligen av Matador2003:

hmm vart ser jag det? Jag kör precis som jag fick från fabriken med dator o hela kittet.
Dessutom kör jag med min 20" skärm och 1660 x.......så det verkar märkligt att du har så taskig FPS?

ja =/ nu blir jag lite tveksam. Hmm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-20 13:06
Ursprungligen av CyroX:

Hej!

Jag sitter och lirar World of Warcraft på min nya iMac G5 17" 1,8Ghz där jag har stoppat in en till Kingston 512, har alltså 768 ram-minne.

Jag tycker att det är konstigt att jag måste köra med lägsta "wide" upplösningen som är någonstans på 1100x700 och allt "krimskrams" på lägsta föra tt få en någolunda hyffsad spelupplevelse.

Jag kan fortfarande inte vara med på någon raid och i städer med mycket folk drar min fps drastiskt ner till ca 7. När jag är ute i tex 'The Barrens' och questar för mig själv har jag runt 11-33fps, väldigt ostabil, men det är dock inte det som är problemet, eftersom det är ett spelbart genomsnit.

Vad har ni för fps / hur flyter spelet på era macar ?

Du har förstås ställt in Processorhastigheten på "Högsta" och inte på "Automatisk"?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-20 21:37
Ursprungligen av mirydh:

Du har förstås ställt in Processorhastigheten på "Högsta" och inte på "Automatisk"?

Finns det något negativt med att ha denna inställnign aktiverad?
( jag har datorn på även på nätterna, så jag vill itne att processron typ dör eller något )

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 16:44
Ursprungligen av mirydh:

Du har förstås ställt in Processorhastigheten på "Högsta" och inte på "Automatisk"?

Gör det någon skillnad ?
Och ja, jag har på automatisk.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 16:58
Ursprungligen av CyroX:

Gör det någon skillnad ?
Och ja, jag har på automatisk.

Det gjorde skillnad för mig!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-20 23:04

Tja, det enda som händer lär ju vara att ljudnivån från fläktarna ökar, vilket kanske är tråkigt om nätterna. Om du vill vara säker kan du ju slå över till automatiskt när du har spelat färdigt. Låter inte så svårt.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 00:57
Ursprungligen av jahve:

Tja, det enda som händer lär ju vara att ljudnivån från fläktarna ökar, vilket kanske är tråkigt om nätterna. Om du vill vara säker kan du ju slå över till automatiskt när du har spelat färdigt. Låter inte så svårt.

okej
tack

iBook G4, 933 MHz, 640 MB Ram, ATi Mobility Radeon 9200 32 MB

Mellan 9-15 fps, vid inladdningar av nya områden sjunker det enormt. Ospelbart helt enkelt.
Alla inställningar är på absolut minimum

Just i ditt fall bobbanbobbelito så är största flaskhalsen den inbyggda grafiken ATI radeon 9200 32MB är bland det sämsta som finns när det gäller spel, men tyvärr är det svårt att göra något åt när man har valt bärbart.

Bevaka tråden