Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dilemma med Router och laserskrivare..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-02 19:44

Hallå.

Jag har ett dilemma.. Jag har skaffat mig en HP Laserjet 1012 och en SMC2804WBRP-G trådlös router med printserver. Nu kommer problemet. Jag lyckas inte få 1012an att skriva ut korrekt från macen. Från PCn är det (självklart) inget problem. Till windows får man med ett program som fixar med alla inställningar och så, men till mac finns det tyvärr inget sådant. Efter veckors av pill så lyckades jag lista ut att man ska göra en avancerad skrivanslutning, lägga in lp:192.168... eller vad det nu var för att få den att funka.

SMCs support var inte mycket att hänga i julgranen, de gav mig ett standarddokument för alla deras produkter med printserver som var skrivet för OSX 10.1 och det var nästan inget som stämde, för det är olika IPn till basstationerna beroende på modell...

Tyvärr så funkar det bara att skriva ut ibland. Om det är t.ex. bara ett par rader som ska skrivas ut så händer ingenting. Är det för mycket verkar det inte funka då heller. Och ibland funkar det inte alls. Till råga på eländet så skriver den alltid ut en blank sida efter dokumentet...

Jag har massor av tankar...den första tanken var att slänga skiten och köpa Apples dyra Airport Extreme, eller kanske att köpa till Airport Express. Jag kan sälja routern och få ut nästan nypris, men jag vet inte om det känns så roligt att köpa en Airport Extreme, sen vet jag inte om det skulle funka bättre, om man får ju inte ens med Airtunes till den va?

Och att köpa en Express för 1400:- bara för att få igång en skrivare som kostar typ 1800:- vet jag inte heller om det är ekonomiskt försvarbart.

Eller har ni något annat tips på hur jag ska lösa mitt lilla dilemma?

Är det någon som har en HP1012 (eller 1010, 1015, eller en liknande..) och som har någon av apples basstationer som kan skriva ut felfritt från både mac och pc?...

såå, nu har jag skrivit av mig lite...hoppas någon har massor av bra svar

//Tomas

jag har INTE lyckats skriva ut felfritt (laserjet 1010)

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 19:14

Koppla den direkt till macen och sen så sätter du på "Windows Sharing" under "Sharing" och "Printer Sharing" under "Printer".

Det funkar felfritt för mig och för en kompis.

Du kanske inte förstår ordentlgit men har inte tid att skriva mer nu

Men ifall det är en bärbar så känns det ju onödigt krångligt då funkar inte det här

1
Bevaka tråden