Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOSX 10.3.9

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det lär tydligen hinna komma minst en uppdatering innan Tiger släpps... kanske redan inom 2 veckor. Mac OS Rumors påstår att denna version ( 7W72 ) nu testas, läs Developer Seed Report releasen från den 27 februari här:

http://www.macosrumors.com/20050227.php

...Other changes include a new kernel -- version 7.9 -- new graphics card drivers, updated Java, and a series of core system functions ranging from Directory Services to disk mounting ...Performance has not noticeably changed in 7W72 when compared to 10.3.8 (7U16), but sources at ATi and nVIDIA expect significant graphics performance boosts with their latest drivers, co-developed with Apple, that will be in 10.3.9 as well as 10.4 Tiger...

Då slås väl det tidigare rekordet som innehades av 6.0.8 tillsammans med 10.3.8. Kul att man köpte en betaversion som tydlgen behövde nio uppdateringar. När den versionen förhoppningsvis fungera så börjar man om från början med 10.4.
Tack för det Apple.

Hälsningar
Richard

Ursprungligen av Olle@mac:

Det lär tydligen hinna komma minst en uppdatering innan Tiger släpps... kanske redan inom 2 veckor. Mac OS Rumors påstår att denna version ( 7W72 ) nu testas, läs Developer Seed Report releasen från den 27 februari här:

http://www.macosrumors.com/20050227.php

...Other changes include a new kernel -- version 7.9 -- new graphics card drivers, updated Java, and a series of core system functions ranging from Directory Services to disk mounting ...Performance has not noticeably changed in 7W72 when compared to 10.3.8 (7U16), but sources at ATi and nVIDIA expect significant graphics performance boosts with their latest drivers, co-developed with Apple, that will be in 10.3.9 as well as 10.4 Tiger...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-03-08 17:53
Ursprungligen av DuddeSr:

Då slås väl det tidigare rekordet som innehades av 6.0.8 tillsammans med 10.3.8. Kul att man köpte en betaversion som tydlgen behövde nio uppdateringar. När den versionen förhoppningsvis fungera så börjar man om från början med 10.4.
Tack för det Apple.

Hälsningar
Richard

För mig har Panter funkat felfritt från första dagen, annat var det när jag en gång i tiden köpte MacOS X 10.0. Tycker det är kanon att Apple släpper mindre uppdateringar med jämnt mellanrum för att täppa till säkerhetshål och liknande.

  • Medlem
  • 2005-03-08 18:21

Jag hoppas att de ordnar problemet med fläktar som börjar vina i tid och otid med denna uppgradering.

Man kan bara hoppas att dom har i tämligen färskt minne hur dom fick krypa till korset med utbyte av fläkt och nätdelen i bl.a MDD-modellen... ja att dom skyndsamt åtgärdar det som tydligen drabbat en inte oanseligt antal användare.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 10:07
Ursprungligen av Olle@mac:

Man kan bara hoppas att dom har i tämligen färskt minne hur dom fick krypa till korset med utbyte av fläkt och nätdelen i bl.a MDD-modellen... ja att dom skyndsamt åtgärdar det som tydligen drabbat en inte oanseligt antal användare.

Den hårdvaruuppdateringen löste i alla fall inte hela mitt problem. Min MDD låter fortfarande som en jaktviggen.

Ursprungligen av kumachan:

Den hårdvaruuppdateringen löste i alla fall inte hela mitt problem. Min MDD låter fortfarande som en jaktviggen.

En del av oss valde då att kompletera med Verax-kittet och blev väl 70-80% gladare...

Ursprungligen av Olle@mac:

En del av oss valde då att kompletera med Verax-kittet och blev väl 70-80% gladare...

Kudos till Verax för att de tog fram det men otroligt bedrövligt av Apple att ens lansera en så högljudd dator och sen låta kunderna betala för att få den acceptabelt tyst. Deras eget kit gav ju inte önskat resultat direkt. Hur Apple kunde släppa PMG4 MDD överhuvudtaget är för mig ett mysterium. NÅN på utvecklingsavdelningen måste ju noterat att den lät som f-n???!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-08 20:16

Tråkigt, skulle hellre vilja se Tiger i början av april.

Instämmer men gissar vilt på 17:e eller 24 juni... dvs. under första halvåret 2005

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-08 22:18

"Första halvåret" brukar ofta betyda 31:a Juni.

(Ja, jag vet att juni har 30 dagar. )

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-08 22:21

6 Juni, under Keynot'en på WWDC. "It's avaliable......Today".

/ E

1
Bevaka tråden