Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sitter det någon säkring i en Apple Studio Display 21" (CRT)?!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-08 15:42

Min gamla trotjänare och favoritskärm verkar ha dragit sin sista suck...kanske. Det är en Apple Studio Display 21" (20") CRT /B&W som har varit oslagbar i alla lägen!
Nu var den svart i morse och gav inte ifrån sig ett sus.
Men jag undrar om det möjligen sitter någon lite säkring som kan ha gått..?!

Säg nu inte att jag 'bara' skall gå och köpa nytt (TFT / LCD o.s.v.) - det kommer jag att göra förr eller senare ändå, men dessa 'dinosaurier' är helt enkelt värda alla 'återupplivningsförsök' man kan ge dom då de färghanterar som ingen annan Appleskärm...!

Med förhoppning / Clavius

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 16:19

Jag vet inget om någon säkring, men jag kommer ihåg härom året när min 21" Studio Display blev svart. USB-hubben funkade fortfarande - gör din det? I mitt fall gick det på ca 2000:- plus moms i reparationskostnad hos något företag i Upplands Väsby som servar Apple-skärmar.

Ett alternativ är förstås att köpa min Studio Display Jag har den stående sen jag köpte en 20" TFT. Typ 1500:- kan jag tänka mig. Eller kom med ett bud (förstås förutsatt att du finns i Stockholm - den väger för mycket för att skicka).

Edit: Kom på att jag har en servicemanual för skärmen liggande, det kanske kan ge något? Finns att hitta på nätet, annars kan jag maila den. Skicka mig ett PM i så fall.

1
Bevaka tråden