Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Mini får lägre pris och 6GB

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 02:22
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Radio tycker jag är strunt, i alla fall för musiklyssning. Lyssna på radio för musiken i en bärbar pryl, det blir samma låtar om och om igen, ett antal man lätt får rum med i iPoden, och har man dem där så slipper man alla problem med dålig mottagning. Och så slipper man reklamen.

Säg efter mig. Sveriges Radio. chikkitiwaowaow. P3!

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Radions styrka är sport och andra program av typen direktsända reportage. Där finns poängen. Är det viktigt? Och man kan ju köpa Clas Ohlssons radiopenna för sådana tillfällen.

Varför ska jag behöva ha med mig två prylar när det finns företag som kan fippla in ena prylen i den andra? Ärligt talat... Apple tycker att jag ska ha ett kalender-härke i ipoden. Radio är bra mycket mer relevant.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 17:03

Någon som vet om "Pod Dock Connector till FireWire-kabel" funkar för iPod mini också? Enligt Apple store är denna avsedd för nya iPod-enheter på 10 GB, 15 GB, 20 GB, 30 GB eller 40 GB.

Hur gör man annars för att synka den med en cube som saknar USB 2.0 men som har fire wire?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-27 17:57
Ursprungligen av mgns:

Säg efter mig. Sveriges Radio. chikkitiwaowaow. P3!

Säger som dig oxå

Har en polare som skall till staterna, är det några problem att få honom att köpa med sig en 6GB till mig?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Radio tycker jag är strunt, i alla fall för musiklyssning. Lyssna på radio för musiken i en bärbar pryl, det blir samma låtar om och om igen, ett antal man lätt får rum med i iPoden, och har man dem där så slipper man alla problem med dålig mottagning. Och så slipper man reklamen.

Jag säger som mgns: SVERIGES RADIO P3. Ingen reklam, var du än vänder dig. Varierande musik, speciellt om man söker sig till det musikinriktade programmen. Allt i P3 är inte bra (clownerna på Morgonpasset är sorgliga och verkar ha som mål att få P3 att låta som MorgonZoo eller nåt annat spyfärdigt kommersiellt morgonprogram) men det är mycket som är väldigt trevligt att lyssna på, både med ett halvt öra eller två. Musikjournalen är superbt för den musikintresserade.

Sen finns ju P1, P2 och P4 också, beroende på vad man gillar är det av stort värde också.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Radions styrka är sport och andra program av typen direktsända reportage. Där finns poängen. Är det viktigt?

Ja, det är viktigt. Och du har du ändå glömt det självklara: Nyheter.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Och man kan ju köpa Clas Ohlssons radiopenna för sådana tillfällen.

Men det är ju det man vill slippa! Att ständigt ha med sig två prylar orkar man inte, när allt skulle kunna vara så smidigt samlat i iPoden. Man vill inte behöva koppla ur iPoden och in i nån annan mannick bara för att höra nyheterna vid hel timme. (Sen är kvalitén på såna prylar som du ger exempel på värdelös - men det finns ju bra bärbara radiomottagare.)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 04:21

Var nere och kände på 6 GB ipoden häromdagen (AppleStore SoHo) och den kändes som de gamla. Lite mer robust kanske? Någon som vet om de uppdaterade chassit också?

Det var för övrigt en helt okej affär med massa roliga leksaker. Och vilket läge! Jag rekommenderar alla som är i New York att åka dit (N, W eller R-linjen till Princestreet och sen är det bara att vandra till 103).

Men en penna har man ändå med sig, så har man radio i pennan är det ingen extra pryl. Och eftersom mottagningen ändå är skit kommer man att ledsna på att ha portabel radio efter två lyssningar. Jag hade radio i fickstereon en gång i tiden, och oj så många gånger jag använde den. Första dagen ungefär. Tja, det är min erfarenhet i alla fall. Det måste vara en mycket bra radio, inte bara radio, annars kan det kvitta.

Visst finns det reklamfri radio, men det tar tid att hitta rätt station med alla skräpstationer som etern är nedlusad av. Det vill till att mottagaren kan hålla inställningen när man hittat rätt.

Jaha då måste man köpa en iPod photo då...

Inte mycket annat att göra än att falla till föga.. hehe

/Stefan

jag har lagt ut en annons på min mini4gb nu. lite svårt dock vad jag ska köpa istället. jag går back 1000 spänn om jag köper en photo men då får jag 5 ggr så mkt minne + färgskärm.
okej då det blir en photo.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-02-27 23:33

Då har man fått hem sin rosa 6GB iPod mini och iTrip mini. Bifogar några bilder från upp packningen. Obsarvera den snygga påsen från Apple store NY, så typiskt Apple att designa en snygg påse att bära hem sina saker i..

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-27 23:38

Snajsigt!

Najs!

Fick detta i min inbox sent på fredagskvällen: "Din beställning har skickats och kommer att levereras till den angivna leveransadressen. [...] Uppskattad leveranstid för beställningen är 8 - 9 dagar.
Var god beakta att detta avser arbetsdagar och att detta bara är en ungefärlig angivelse."

Blä, jag vill ha min nu!

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-02-28 16:35

Fick ett likadant mejl i lördagskväll men jag får fortfarande ingen uppdaterad info varken genom AppleStore eller TNT. Kan väl knappast ta 8-9 arbetsdagar att få hit den??? Jag förväntar mig absolut min under veckan, speciellt när man läser att folk har fått sina redan. Jag beställde i och för sig med gravyr men nu har den ju gått iväg från Apple så...

Vill ha nu!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-28 16:41
Ursprungligen av Gurra:

Fick ett likadant mejl i lördagskväll men jag får fortfarande ingen uppdaterad info varken genom AppleStore eller TNT. Kan väl knappast ta 8-9 arbetsdagar att få hit den??? Jag förväntar mig absolut min under veckan, speciellt när man läser att folk har fått sina redan. Jag beställde i och för sig med gravyr men nu har den ju gått iväg från Apple så...

Vill ha nu!

Har du kolla på http://www.apecode.com/appletrack/ ?

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-02-28 17:17
Ursprungligen av Shinzon:

Hade missat den länken, tack! Där ser man att min iPod skickas från Shanghai och flyget är bokat igår, så det är på g...

Skönt att känna sig uppdaterad iallafall.

Ursprungligen av Gurra:

Hade missat den länken, tack! Där ser man att min iPod skickas från Shanghai och flyget är bokat igår, så det är på g...

Skönt att känna sig uppdaterad iallafall.

Instämmer, bra länk detdär. Då blir nog våra iPods resekamrater.

Jag kan berätta att Kullander & Kullander i Malmö fick in typ 200-300 stycken nya iPods idag, fick se ett berg som var högre än mig själv (190cm). Antagligen har dom flesta återförsäljare fått storleveranser nu.

Nu har jag beställt en Photo 30 gb. Jag är smått lyrisk. Kommer på söndag!

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-03-07 16:17

Börjar väl vara lite OT det här men eftersom vi har diskuterat leveranstider etc här förrut fortsätter jag.

Min iPod har äntligen kommit upp TNTs sida efter att bara ha synts på http://www.apecode.com/appletrack/. Vad betyder det? Att den är i Belgien? Eller har dom skeppat den direkt till Stockholm? Nå'n som vet hur det brukar funka?

Ursprungligen av Gurra:

Börjar väl vara lite OT det här men eftersom vi har diskuterat leveranstider etc här förrut fortsätter jag.

Min iPod har äntligen kommit upp TNTs sida efter att bara ha synts på http://www.apecode.com/appletrack/. Vad betyder det? Att den är i Belgien? Eller har dom skeppat den direkt till Stockholm? Nå'n som vet hur det brukar funka?

Det betyder att den överlämnats från Kuehne & Nagel till TNT, vilket brukar ske i Nederländerna. Sedan tar TNT och levererar den hela vägen fram till din dörr (ibland med Posten som mellanhand), vilket brukar gå väldigt fort.

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-03-07 17:06
Ursprungligen av Samuel K:

Det betyder att den överlämnats från Kuehne & Nagel till TNT, vilket brukar ske i Nederländerna. Sedan tar TNT och levererar den hela vägen fram till din dörr (ibland med Posten som mellanhand), vilket brukar gå väldigt fort.

Tack för info. Då kan man hoppas på att dom knackar på dörren imorrn...

Jag måste säga att tracking-systemet är rätt dåligt. Långa perioder utan info och även TNT:s system är ganska oklart jämfört med t ex UPS.

Varför händer det inget? Vill ha min mini nu!

03 mar 05
truck arrived at final destination
Apple, Shanghai
04 mar 05

Jag beställde den på kvällen den 23:e februari...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-08 14:42
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Varför händer det inget? Vill ha min mini nu!

03 mar 05
truck arrived at final destination
Apple, Shanghai
04 mar 05

Jag beställde den på kvällen den 23:e februari...

jag beställde en blå 6GB de fredag kväll den 25:e och den var framme tisdag 1:e på förmiddagen! En och en halv arbetsdag (men jag tror att de jobbar lite på helgen också)!

Är du säker på att du sa "Hej Knekt" innan du skickade beställningen? "Ta i trä" kan också funka på Apple Store...

Ring AS och tjata lite, det kanske hjälper.

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-03-08 16:42
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Varför händer det inget? Vill ha min mini nu!

03 mar 05
truck arrived at final destination
Apple, Shanghai
04 mar 05

Jag beställde den på kvällen den 23:e februari...

Har du kollat att tracka på TNT:s sida? Min sa precis likadant och då hade tracking flyttats över till TNT.

Beställde också på kvällen den 23:e och fick min idag efter lunch. Äntligen, som Gert Fylking skulle ha sagt...

Haha, min kom också idag, tre timmar efter att jag frågade.

MEN JAG ÄR FÖRBANNAD (för första gången på länge). Det följde inte med någon kabel till dockningsstationen. Det är väl för fan logiskt att dockningsstationen ska kopplas till datorn?

Sådär, nu är jag inte lika arg längre. Applestore skickar en firewire-kabel utan extra kostnad (om man bortser från 30 minuter i telefon).

Men nog är den härlig min mini.

Senast redigerat 2005-03-08 19:34

I samband med de sänkta priserna så sålde jag min mini 4gb för 1700 och så fick flickvännen köpa en photo 30gb för $349 (ca. 2450 sek med skatt) i New York. Jag är grymt nöjd.

Bevaka tråden