Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur associerar man önskat program med viss filtyp?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 16:23

Hej!

Jag har en fundering kring OS X som jag inte riktigt får till. Jag vill associera vissa program med vissa filtyper, vilket jag bara får att fungera halvdant. Exempelvis .doc - dessa vill jag att pages skall öppna, och inte word.

Om jag tar en .doc och väljer > öppna med > markerar pages > kryssar i öppna alltid med
så fungerar det - men bara för det dokumentet. Alla andra .doc öppnas fortfarande i word. Om ändring krävs för varje dokument (vilket jag inte kan föreställa mig) är ju funktionen tämligen värdelös.

Någon som varit med om dylikt och har en lösning?

Med vänliga hälsningar,

FrrH

  • Medlem
  • 2005-03-07 16:28

Ibland funkar det, ibland inte.

Kolla RCDefaultApp
http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/
en inställningspanel som tar hand om alla typer av associationer.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 16:29

Markera ett dokument och välj visa info. Gå ner till fliken öppna med och välj Program, klicka i "ändra alla"

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 16:32
Ursprungligen av Hogge:

Markera ett dokument och välj visa info. Gå ner till fliken öppna med och välj Program, klicka i "ändra alla"

Så kunde man göra, antar att jag som nybliven switcher fortfarande är lite windows-skadad. Stort tack för hjälpen!

mvh
FrrH

Ursprungligen av Hogge:

Markera ett dokument och välj visa info. Gå ner till fliken öppna med och välj Program, klicka i "ändra alla"

Perfekt, tack för det!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-19 09:42

Det sista tipset gjorde just mitt liv 2 % bättre. Tack!

1
Bevaka tråden