Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini och 23"-skärm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just beställt en 23" HP på jobbet, samt beställt en mini 1.42GHz, men funkar det lilla grafikkortet att driva en sån bamseskärm med 1900*1024 eller nåt sånt i upplösning med "tusentals" färger?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-03-06 11:38

http://www.apple.com/se/macmini/graphics.html
"Mac mini ger dig höga upplösningar oavsett om du använder en DVI- eller VGA-skärm. För digitala anslutningar kan du ställa in din skärm på widescreen-upplösningar på upp till 1920 x 1200 bildpunkter. För en VGA-skärm kan du ställa in upp till 1920 x 1080."

  • Oregistrerad
  • 2005-03-06 12:33
Ursprungligen av Erik J:

http://www.apple.com/se/macmini/graphics.html
"Mac mini ger dig höga upplösningar oavsett om du använder en DVI- eller VGA-skärm. För digitala anslutningar kan du ställa in din skärm på widescreen-upplösningar på upp till 1920 x 1200 bildpunkter. För en VGA-skärm kan du ställa in upp till 1920 x 1080."

Synd att apple inte har någon skärm i humanare prisklass (såklart mindre). 20" apple = ca 10 000kr, mac mini = ca 5000. iMac G5 20" - ca 18 000.

I runda slängar 3 tusenkronors skillnad.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-03-06 12:54
Ursprungligen av FrrH:

Synd att apple inte har någon skärm i humanare prisklass (såklart mindre). 20" apple = ca 10 000kr, mac mini = ca 5000. iMac G5 20" - ca 18 000.

I runda slängar 3 tusenkronors skillnad.

Du behöver inte köpa en Apple-skärm till en Mac Mini. De priser Apple håller är nog egentligen bara bra men det är inte det den här diskussionen handlar om.

Hur fungerar det om man kopplar den till en 42" plasmaskärm. De har ju i allmänhet inte högre upplösning än 1024x768.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-07 13:01
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Hur fungerar det om man kopplar den till en 42" plasmaskärm. De har ju i allmänhet inte högre upplösning än 1024x768.

Ja du svarade ju på din egen fråga.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 13:46
Ursprungligen av Erik J:

Du behöver inte köpa en Apple-skärm till en Mac Mini. De priser Apple håller är nog egentligen bara bra men det är inte det den här diskussionen handlar om.

Beklagar otydligheten, men det var en del av poängen. Själv kör jag min mini med en alldeles utmärkt NEC 18,1" LCD. Det blir lite lätt löjligt när vissa butiker rekommenderar apples skärmar till burken, då dessa är så pass dyra att man lika gärna kan satsa på en iMac G5.

Poängen var alltså: vid köp av mini är det läge att spana efter tredjepartsskärmar.

mvh
FrrH

Ursprungligen av Erik J:

Du behöver inte köpa en Apple-skärm till en Mac Mini. De priser Apple håller är nog egentligen bara bra men det är inte det den här diskussionen handlar om.

Då har iMacen Superdrive och du får t-bord och mus på köpet, så det går nog på ett ut.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 13:49
Ursprungligen av Erik J:

De priser Apple håller är nog egentligen bara bra .

Njae, nog för att apples skärm är en riktig skönhet, men Dells 20":are (widescreen) med bättre tekniska specifikationer (på en del punkter, jämbördig på andra) är ett par tusenlappar billigare.

Personligen skulle jag dock betala lite för designen med appleskärmen, som jag gladeligen skulle koppla till en framtida PowerMac - att köpa en 10 000:- skärm till min 5000:- - mini skulle inte falla mig in på långa vägar.

mvh
FrrH

1
Bevaka tråden