Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tradera-auktion av PB

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-05 14:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-05 14:38

Behöver den inte vara, men risken är nog stor. Förstår inte varför folk säljer sina datorer till nåt annat land.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-03-05 14:48

Vad är det för fel på den? Har han glömt en nolla eller? :eek:
3000 SEK är ju ett skamligt utgångsbud. Jag skulle gissa att den är stulen - men det är ändå misstänkt lågt pris...

/Krypto

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-05 14:50

iofs lär priset gå upp, och det är ju ett tag tills den går ut, men jag skulle aldrig -som köpare, lägga ett bud på den.

Det är väl vanligt att man lägger ett lågt utgångspris för att få igång buden. Men just nu är den uppe på 5100 och det är grön-markerat vilket innebär att om det blir högsta budet så måste han sälja för det... och det tror jag ingen normal människa gör.

Vi hade ju en solklar bluff på tradera tidigare, men detta är inte samma iaf, så man ska nog inte anta att den är stulen.

Fast jag tar den gärna för 5200

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-06 09:36

det är sant men vågar du bjuda?

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-06 10:16

Om jag bodde i typ Göteborg så skulle jag nog överväga att åka till Horten (en bit söder om Oslo) och hämta burken själv. På så sätt kan man ju vara rimligt säker på att det inte är en bluff iallafall.

Men huruvida det är stöldgods är ju svårade att veta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-06 12:30

Risken för bluff tror jag är ganska stor, tidigare har det ju varit samma typ av auktion.
Säljaren bor utomlands och säljer senaste powerbook 17" med alla tillbehör & maxad.

Tror nog just därför att det är bluff.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2005-03-07 09:33

Well, ett startpris är inte tänkt att sättas som det slutpriset du vill ha. Flera personer sätter 1kr i startpris för att någon ska bjuda lite då, och sen han lite där och jada jada. Då fastnar auktionen på användarens sida och han kanske tänker "Fan den ligger ju ändå bara i 1000kr, kanske är värt att bjuda ändå?". Så startpriset är nog bara satt med lite is i magen. Om det är fejk eller inte kan jag dock inte svara på då alla auktioner kan vara det, men som utgångspunkt så får man väl vara godtrogen.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-03-07 09:51

Jag skulle aldrig bjuda på något så pass dyrt från en säljare som är helt ny och inte har fått ett enda omdöme tidigare.

1
Bevaka tråden