Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook slö i Safari och Mozilla Firefox?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 23:24

Hej!

Jag har en Ibook G4 12" 1.2Ghz. När jag surfar i Safari och Mozilla Firefox så om jag håller in en tangent så kan den vara skittrög så att den skriver jätteslött och den är inställd på max hastighet.

Men den gör inte det alltid. Senast var när den försökte logga in på msn samtidigt. Laddaren är i oxå. Jag har Mac OS X 10.3.8 med 768mb ram.

Mitt Firefox är också rätt långsamt.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 14:35

ooooh...börjar bli irriterad nu...varför blir safari och mozilla så jäkla tröga så fort jag är i t.ex bukefalos forum och skriver? Är det så jäkla tungt att skriva i ett forum?

*Host*Firefox tweaking guide *Host*

Bara ett litet tips

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-04 17:36

Antagligen Flash-reklam som tynger ner sidorna.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-06 01:12
Ursprungligen av C-mon:

Antagligen Flash-reklam som tynger ner sidorna.

är den så klen då att den ska bli så slö för lite flash? Det enda jag ser som rör sig är en bunte smilisar som man kan använda när man skriver ett inlägg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-06 11:18

Det är inte din iBook som är klen, det är Flash-visaren som är dåligt programmerad.
GIF-animationer, typ animerade smileys, är något som inte heller funkar nåt vidare på Mac, fråga mig inte varför. Särskilt när de är många. Firefox brukar klara dem något bättre än Safari och Camino.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-06 23:14
Ursprungligen av C-mon:

Det är inte din iBook som är klen, det är Flash-visaren som är dåligt programmerad.
GIF-animationer, typ animerade smileys, är något som inte heller funkar nåt vidare på Mac, fråga mig inte varför. Särskilt när de är många. Firefox brukar klara dem något bättre än Safari och Camino.

oki...

1
Bevaka tråden