Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utestängd från USA?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-06 15:21

Jag har kanske inte surfat så mycket men det här har jag aldrig varit med om...

Skulle kolla en TV-serie som går på svensk TV men skulle kolla den amerikanska siten och sökte på google och hittade en länk, döm om min förvåning när detta meddelande dök upp:

"Sorry. We at Showtime Online express our apologies; however, these pages are intended for access only from within the United States."

www.sho.com

Jag har inte stött på det tidigare, har någon? Och varför? Paranoida amerikaner eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-06 15:32

jag tror vita huset (eller var det department of homeland security) stängde accessen till deras sidor, till Europa (och annat?) när kritiken var som högst

/m

Är Showtime Online en internet TV-sajt?

  • Medlem
  • 2005-03-06 17:38
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Är Showtime Online en internet TV-sajt?

nope... ett produktionsbolag/distrubutionsbolag om jag inte tar fel.

Z.

Ursprungligen av miska:

jag tror vita huset (eller var det department of homeland security) stängde accessen till deras sidor, till Europa (och annat?) när kritiken var som högst

/m

Bush valkampanj stängde sina sidor för andra än amerikaner under valet i höstas.

Ursprungligen av Leftrustle:

Bush valkampanj stängde sina sidor för andra än amerikaner under valet i höstas.

Jag har för mig dom stängde den för att dom sa att det slösades för mycket bandbredd för besökare utomlands.

Detta är inte en politiskt åsikt, men: jag tycker det är ganska idiotiskt att stänga in en sajt sådär. Det finns t.ex. Amerikanare utomlands som vill besöka sajten. Att stänga av en sajt för besökare utomlands är huvudtaget helt knasigt. Det strider ju som emot internets fundamentalitet.

Skicka mail och klaga. Säg att du är en Amerikan som är utomlands för närvarande.

Med "du" menar jag såklart Ziggy, inte Leftrustle

1
Bevaka tråden