Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: Tyst extern hårddisk?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-09 10:31

Hej konsument!

Har haft en LaCie 160GB en tid. Fan va den låter. Helt outhärdligt i längden. Nu har jag beställt en Porschedrive på 250GB (FW) men leveransen drar ut på tiden. Nu letar jag alternativ!

Tacksam för tips på en extern drive som i prioriteringsordning är:
1 - tyst
2 - hyggligt stor (200 GB+)
3 - välkyld
4 - snygg
5 - kompakt

Tack på förhand!
//Magnus

Tjena

Jag tror du haft otur med din LaCie, jag äger sedan ca 2 år tillbaka en 80gb D2 och en 200gb D2, och dom är snudd på knäpptysta. Kanske har du råkat ut för ett måndagsex? Jag jämför med en Maxtor Onetouch 200gb som jag lånat hem nyligen, den låter sjukt mycket i jämförelse.

Ursprungligen av split:

Hej konsument!

Har haft en LaCie 160GB en tid. Fan va den låter. Helt outhärdligt i längden. Nu har jag beställt en Porschedrive på 250GB (FW) men leveransen drar ut på tiden. Nu letar jag alternativ!

Tacksam för tips på en extern drive som i prioriteringsordning är:
1 - tyst
2 - hyggligt stor (200 GB+)
3 - välkyld
4 - snygg
5 - kompakt

Tack på förhand!
//Magnus

vad blev det för disk? letar själv och jag tror det kommer att bli en LaCie D2, just för att det verkar vara bland det tystaste som går att hitta.

Vad har ni mot Seagate Barracuda?

Ursprungligen av Pocahontas:

Vad har ni mot Seagate Barracuda?

Seagates firewire hdd:ar krävde manuell påslagning/avstängning sist jag kollade, har det ändrats?

Ursprungligen av buenoben:

Seagates firewire hdd:ar krävde manuell påslagning/avstängning sist jag kollade, har det ändrats?

Min OneTechnologies AluDisc går ner i vila när jag sätter datorn i vila - när den är ansluten via FW iallafall - USB2 funkar dåligt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-02-25 20:39

Jag har La Cie D2 200GB och en La Cie Bigger Disk 500GB och den senare låter nästan ingenting.

Köpte en 250Gb OneTechnologies AluDisc med USB2 och FW för 1890 :- . 7200 varvare med 8Mb cache - knäpptyst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-25 21:48

Jag har två LaCie d2 Extreme med Western Digital-hårddiskar (200 GB). De är knäpptysta. Utom i starten: då slamrar de ordentligt. Sen har jag två FireSmart Alu med Firewire 800 och USB 2 också och Hitachi Deskstar-hårddiskar på 120 GB. De är rätt tysta, men brummar mer än LaCie. Gillar WD. De gör bra hårddiskar. Allt beror på hårddiskens kvalitet.

Ursprungligen av Mondo:

Jag har två LaCie d2 Extreme med Western Digital-hårddiskar (200 GB). De är knäpptysta. Utom i starten: då slamrar de ordentligt. Sen har jag två FireSmart Alu med Firewire 800 och USB 2 också och Hitachi Deskstar-hårddiskar på 120 GB. De är rätt tysta, men brummar mer än LaCie. Gillar WD. De gör bra hårddiskar. Allt beror på hårddiskens kvalitet.

går de ner i vila och stannar vid inaktivitet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-25 22:27

Det blev en jävligt tyst LaCie Porsche 250GB FW som jag fick vänta på i tre månader. Lyckan är fullkomlig!

För övrigt: Hur uttalar man lacie? jag säger [la'ssii] meddans flickvännen säger lejsi. OT som fan jag vet

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 14:47

Uttalas "La-Sii". La Cie heter det väl egentligen, antar (obs! antar) att det är franskt eller kanadensiskt.

1
Bevaka tråden