Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

C&C Generals Zero Hour kraschar på G5

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-04 18:29

Jag har en 2x2 GHz G5 med Radeon 9800 Pro. Problemet är att Zero Hour kraschar efter en knapp minut. Oavsett om jag är i huvudmenyn, eller om jag lite snabbt drar igång spelet.

Grafiken är totalt kass. Alla texturer är bara slätt gröna. Såväl det som rullar i bakgrunden vid menyn som själva spelet.

Någon mer som råkat ut för detta? Någon som har någon lösning?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-05 20:51

Jag hade samma problem med CC:Generals på min powermac förut (G5, 2 ghz, Radeon 9800). Problemet löstes genom att uppdatera Mac os X samt uppdatera spelet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-05 21:51
Ursprungligen av Rayden:

Jag hade samma problem med CC:Generals på min powermac förut (G5, 2 ghz, Radeon 9800). Problemet löstes genom att uppdatera Mac os X samt uppdatera spelet.

Tyvärr finns inga uppdateringar att köra. :-/

Ursprungligen av hugin:

Jag har en 2x2 GHz G5 med Radeon 9800 Pro. Problemet är att Zero Hour kraschar efter en knapp minut. Oavsett om jag är i huvudmenyn, eller om jag lite snabbt drar igång spelet.

Grafiken är totalt kass. Alla texturer är bara slätt gröna. Såväl det som rullar i bakgrunden vid menyn som själva spelet.

Någon mer som råkat ut för detta? Någon som har någon lösning?

Har sett att flera har klagat på detta i ett annat forum, men dom tror jag inte kör orginalspelet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-05 21:52
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Har sett att flera har klagat på detta i ett annat forum, men dom tror jag inte kör orginalspelet.

Fanns det någon lösning då? Url?

Apropå. Var köper man Zero Hour i Sverige? Har det kommit hit än, jag vill ha.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-14 13:16
Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Apropå. Var köper man Zero Hour i Sverige? Har det kommit hit än, jag vill ha.

Macoteket har den hemma för 311:-

Tyvärr har jag inte så bra koll på om det finns andra billigare/bättre alternativ.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2005-03-14 13:07

Har du uppdaterat huvudspelet?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-14 13:19
Ursprungligen av Peter Esse:

Har du uppdaterat huvudspelet?

Uppdaterat?

(nej, jag har inte fått ordning på det, men jag har inte haft tid att försöka heller)

Fick du ordning på spelet?

1
Bevaka tråden