Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt batteri i min ibook?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu införskaffat mig en beg ibook från sent 2002. Han som hade haft den innan sade att han mästadels hade haft den som stationär dator. Jag fick den och var överlycklig ett tag tills:

Jag laddade upp ibook helt och drog ut laddaren och började använda den, batteriet gick från 100% till 96/97% på typ 10 min användning, men någonstans på 93% lade datorn av och började lysa pulserande med vilolägeslampan. Tryckte då på batteriindikatorn på batteriet och så att det var bara en lampa som blinkade eller nåt. Satte i datorn i elurtaget och nu låg batterit på 0% och laddades sakta upp.

Är batteriet slut eller är det fel på det?

Skulle bli tacksam för svar!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 13:28

Det låter som det är slut eller pajt.

Jag är inte 100% men kolla om du kan hitta ett freeware program som rekonditionerar batteriet & se om du på nåt sätt kan få liv i det. Kolla på www.versiontracker.com

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 14:54
Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag har nu införskaffat mig en beg ibook från sent 2002. Han som hade haft den innan sade att han mästadels hade haft den som stationär dator. Jag fick den och var överlycklig ett tag tills:

Jag laddade upp ibook helt och drog ut laddaren och började använda den, batteriet gick från 100% till 96/97% på typ 10 min användning, men någonstans på 93% lade datorn av och började lysa pulserande med vilolägeslampan. Tryckte då på batteriindikatorn på batteriet och så att det var bara en lampa som blinkade eller nåt. Satte i datorn i elurtaget och nu låg batterit på 0% och laddades sakta upp.

Är batteriet slut eller är det fel på det?

Skulle bli tacksam för svar!

Batteriet mår ju bra av att användas och har den används som stationär dator i två år så låter det som att batteriet inte har fått användas så mycket, så det kan nog mycket väl vara slut.

  • Medlem
  • 2005-03-04 17:55
Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag har nu införskaffat mig en beg ibook från sent 2002. Han som hade haft den innan sade att han mästadels hade haft den som stationär dator. Jag fick den och var överlycklig ett tag tills:

Jag laddade upp ibook helt och drog ut laddaren och började använda den, batteriet gick från 100% till 96/97% på typ 10 min användning, men någonstans på 93% lade datorn av och började lysa pulserande med vilolägeslampan. Tryckte då på batteriindikatorn på batteriet och så att det var bara en lampa som blinkade eller nåt. Satte i datorn i elurtaget och nu låg batterit på 0% och laddades sakta upp.

Är batteriet slut eller är det fel på det?

Skulle bli tacksam för svar!

Min Ibook (också från 2002) har också varit med om samma sak. Batteriet dör totalt av det. Tyvärr.... jag har försökt alla smarta räddningstips, men inget fungerar. Det enda som går att göra är att köpa ett nytt batteri, kostar ca 1200:- på applestore. Jag har börjat spara nu..

Min iBook (från hösten 2002) hade ett batteri som började uppföra sig konstigt. Istället för att räkna ner till 0 % så gick det bara ner till 86 % ungefär (men jag hade fortfarande bra batteritid) och ställde man in den på att visa återstående tid så stod det bara "Beräknar...". Jag kontaktade Apple och fick ett nytt batteri på garantin (se mera om detta i den här tråden). Det nya batteriet fungerade som det skulle - ett tag. Sen hände samma sak där och nu är garantiperioden över sedan länge och jag får dras med detta.

1
Bevaka tråden